Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası

AES İstanbul, İl Milli Eğitim Müdürü YILDIZ’ı Ziyaret Etti

05 Aralık, 2013

Tespit ve önerilerimizi dikkatle dinleyen Sayın Muammer YILDIZ, sivil toplum örgütleri ve özellikle sendikalarla işbirliği konusunda açık ve hassas olduklarını belirterek her türlü görüş ve önerinin mutlaka ciddiyetle değerlendirileceğini söylemişlerdir.  Sendikamız yönetimi, görüşmede sözlü olarak konu edilen güncel sorunlara ilişkin yerelde tespit edilen sorunları ve çözüm önerilerini ayrıca bir rapor olarak kendilerine sunmuştur.*

n

 

n

Yoğun programına rağmen randevu talebimizi kısa sürede yanıtlayarak samimi bir ilgiyle heyetimizi ağırlayan Sayın YILDIZ’a teşekkür ediyor, başlattığımız diyalogun İstanbul’daki eğitim sorunlarının çözümü noktasında sürmesi temennisi ile çalışmalarında başarılar diliyoruz.

n

 

n

*İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Sayın Muammer YILDIZ’a heyetimizce sunulan rapor aşağıdadır.

n

 

n

 

n

 

n

 

n

 

n

T.C.

n

İstanbul Valiliği

n

İl Milli Eğitim Müdürü

n

Sayın Muammer YILDIZ;

n

 

n

 

n

Eğitim-Öğretim çalışanlarının gerçek ve güncel sorunlarını dile getirme konusunda eğitim sendikalarının yetersiz kaldığı bir dönem yaşanmaktadır. Bir piramit oluşturacak şekilde tepedekilerin tabandakilere uzak kaldığı örgütlenmeler, siyasal kaygılarla daha da işlevsizleşmiştir. Sendika gündeminin üyeler tarafından belirlendiği Anadolu Eğitim Sendikası; siyaseten bağımsız bir yatay örgüt olarak her söylem ve talebini yol arkadaşlarıyla birlikte oluşturmaktadır.

n

 

n

İstanbul gibi büyük bir metropolde; eğitimin zor şartlarda yürütülmeye çalışıldığını, okulların sorunlarının olduğu, öğretmenlerin yaşadığı sorunların çözümünde yapılabilecek olan çalışmaları destekleyerek, birlikte çözüm önerileri getirmenin, Anadolu Eğitim Sendikası İstanbul şubesi olarak görevimiz olduğunu belirtmek isteriz. Gerçek gündemimizi üyelerimizden gelen taleplerle olgunlaştırarak çözüme ulaştırmak arzusunda olduğumuzun kanıtının da bu rapor olduğunu düşünüyoruz. Güncelliğini koruyan sorunlar ve çözüm önerilerini içeren dosyamızı size sunarak İstanbul’da eğitim ve öğretim adına güzel günlere sizinle birlikte, destek olarak birlikte adım atma isteğimizi belirtmek istiyoruz. Süregelen sorunların müdürlüğünüz döneminde çözülmesini diliyor, çalışmalarınızda başarılar diliyoruz.

n

 

n

Muhammet Ali GEZİCİ

n

AES İstanbul İl Temsilcisi

n

 

n

 

n

 

n

 

n

1- ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARINDA RAHAT ÇALIŞMA İMKANI

n

 

n

İstanbul’daki öğretmenlerimiz büyük şehirde yaşamanın ve mücadele etmenin zorluğunu yaşamaktadır. Şehrin stresi ile işine ulaşma kaygısı taşıyan öğretmen, okulda eğitim-öğretim ortamlarındaki atmosferden etkilenmekte ve bu durumda öğrencilerine faydalı olmaya çalışmaktadır.

n

 

n

Öğretmenlerimiz, okul yönetimlerinin hoşgörüsüne, empati kurmasına, yardımcı olunmasına ihtiyaç duymaktadır. İstanbul’da, göreve yeni başlayan eğitim yöneticilerine yapılan ve faydalı olan oryantasyon kurslarının genişletilmesi önem arzetmektedir. Özellikle; iletişim, empati, liderlik,çözüm odaklı düşünme,okulların amacı konularında teorik bilgilere ihtiyaç duyulduğu görülmektedir. Alınacak bilgilerin  okul iklimine yansıtılması eğitim ortamlarını, özellikle sınıfları değiştirecek, öğrencilerin bu enerjiden pozitif yönde etkilenmesi sağlanacaktır.

n

 

n

2- ÖĞRETMENLERE DUYURULAR

n

 

n

Eğitimdeki işlerin sürekli bir hareket gerektirmesinden dolayı, resmi yazı trafiği çok olmaktadır. Öğretmenlerimiz resmi yazı ve duyurulardan bilgi sahibi olmak istemektedir. Resmi yazılar eğitim kurumlarına veya İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine ulaşmasına rağmen, duyurulmayan yazılarda bir keyfiyet olduğunu gözlemlemiş olduğumuzu belirtmek isteriz.Özellikle MTSK(Motorlu Taşıtlar Sürücü Kursu) Yetki Belgesi kurslarının İlçeler bazında yeterince duyurulmadığını tarafımıza ulaşan şikayetlerden görmüş ve bizzat şahit olmuş bulunmaktayız.

n

 

n

Öğretmenlerimiz, kanuna göre kendilerini ilgilendiren yazıları okumak, ona göre sorumluluk duygusu ile hareket etmek ve faydalarına olacak duyurulardan haberdar olmak istemektedirler. Bu konunun zaten hakları olduğunu belirtmektedirler.

n

 

n

3- 4+4+4 SİSTEMİ İLE DÖNÜŞTÜRÜLEN OKULLAR

n

 

n

İstanbul’daki okulların yeni sistem ile İlkokul, ortaokul ve lise olarak dönüştürülmesi nüfusu yoğun olmayan ilçelerde yapılmıştır.Ancak nüfus yoğunluğu yaşayan ilçelerde bu tam yapılmamış ve eksik kalmıştır.Birbirine yakın okulların bulunmasına rağmen okullar dönüşümü tamamlamamıştır.

n

Dönüştürülen okulların belli bir ölçüte göre, dönüştürüldüğünü bilmekteyiz. Bu dönüşümü yapmayan okullar, bu yükü çekmeye devam etmektedir.Okul yönetimlerinin ilköğretim iken tek işlemle yaptığı işler,artık iki defa zaman, enerji harcanması ile yapılmaktadır.Kafalardaki belirsizlikte eğitim ortamlarını etkilemektedir.

n

Okulların dönüşümünün tamamlanması önem arzetmektedir. İleriye yönelik hedefle, okul politikalarının sağlıklı yapılması için bu gereklidir.

n

 

n

4- OKULLARIN TEMİZLİĞİNDE GÖREVLENDİRİLEN HİZMETLİLERİN SÖZLEŞMELERİ.

n

 

n

Okulların maddi kaynağı olmadığı için, temizlik sorun olmaktadır. Okulların temizliği kıt olan imkanlarla  yapılmaktadır.Okulların temizliği için, İş-Kur veya özel temizlik firmaları ile yapılan sözleşmelerin mayıs-haziran veya kasım-aralık gibi 2 aylık ve zamansız yapılması çok fayda getirmemektedir.

n

Okullara tam zamanlı ve okulların açık olduğu iş günlerinde hizmetli görevlendirilmesi fayda sağlayacaktır. Okulların temizlik problemi giderildiği zaman, okullar maddi olarak refaha kavuşacak, ve diğer sorunlarını giderebilecektir.

n

 

n

Teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dileriz.

n

 

n

 

n

            Muhammet Ali GEZİCİ

n

AES İstanbul İl Temsilcisi

n

\

n

\

n

 

n

 

Yorum Yap