Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası

Yer Değiştirmelerde İlk Düğme Yanlış İliklendi

16 Mayıs, 2014

Türkiye genelinde 4+4+4 sisteminin başlaması ile birlikte 2012/2013 eğitim-öğretim yılında, 31 bin 480 ilköğretim okulu bulunuyordu.  Bu okulların 16 bin 905 tanesi ilkokul, 3 bin 558 tanesi  ortaokula (3 bin 11 ortaokul,485 yatılı bölge ortaokulu  62 tanesi imam hatip ortaokulu) 11  bin 17 ilkokul ortaokul şekline dönüştürülürken 23 genel lise imam hatip lisesine dönüştürüldü.

n

 

n

2013/2014 eğitim-öğretim yılında okul dönüşümleri devam ediyor. En büyük kentimiz olan İstanbul’u 4+4+4 sistemine hangi oranda geçtiğini ele alalım. İstanbul’daki okullar 4+4+4 eğitim sistemine, fiziki imkanlarının az olması ve altyapı yetersizliğinden dolayı, tam olarak geçememiştir. 2013 yılında İstanbul’da okulların dönüşümü % 68 olarak gerçekleştirilmiştir. Görünüşte büyük bir oran gibi görülse de, kalan % 32’lik oran, yaklaşık 800 bin öğrenciyi, 35 bin öğretmeni ilgilendirmektedir. Bu yıl İstanbul’da, kalan bütün okulların kesin veya kademeli dönüşümünün tamamlanması beklenmektedir.

n

 

n

Bu veriler ışığında il içi yer değiştirmek isteyen öğretmenlerin bu hafta yaşaması muhtemel mağduriyet daha net anlaşılabilir.

n

 

n

Geçen yılki dönüşümler haziran ayında tamamlandıktan sonra, temmuz ayında açılan il içi atamalarda MEBBİS sistemi bu dönüşümlere uygun bir şekilde tayine açılmıştı. Mağduriyetler en aza indirgenmiş, okulu dönüşen, başka bir okula zorunlu ataması yapılan bütün öğretmenlere, tayin hakkı verilmişti.

n

 

n

2014 yılı için pek çok il ve ilçemizde okulların dönüşümünü yapan komisyon toplantıları bu hafta yapılmaktadır. Bu okulların bir çoğu kapatılarak, öğrenci ve öğretmenleri başka bir okula gönderilecektir. Hatta çoğu komisyon toplantısını tamamlamış, okulları dönüştürmüştür. Sorun da tam burada başlamaktadır. MEBBİS atama modülünde okulun adının bulunması ve milli eğitim müdürlüklerinin internet sitesinde yayınlamış olduğu münhal listede, dönüşen okulların hala açık görülmesi, atama isteyecek öğretmenlerin mağduriyetine yol açacaktır.

n

 

n

Dönüşecek okulların tercih edilmesi veya edilememesi de ayrı ayrı sorun yaratır. Öğretmenlerimiz için kör tercihler, yanlış tercihler, atanma sonrası norm dışı kalma riski, atanabilecekken yer değiştirememe durumları söz konusu olacaktır.

n

 

n

Sendikamız iller bazında yer yer girişimlerde bulunarak kısmi çözümlere imza atmış olsa da yurt genelinde sorun büyüktür. Örnek vermek gerekirse il içi tercihler için ihtiyaç olsun veya olmasın tüm ilkokulları sınıf öğretmenlerin tercihine açık gösteren Ankara İl MEM, itirazımızla halen açık normu bulunan  okulları 1 gün gecikme ile ilan etmiştir.

n

 

n

Bir belirsizlik de, bu hafta dönüşen okulların öğretmenlerinin bugün sona erecek il içi yer değiştirmelere, başvurup başvuramayacağıdır. Okulları dönüştürülen ve bu nedenle kadroları başka okula aktarılan öğretmenlerin MEBBİS bilgilerinde iki okulda çalıştıkları toplam süre görülmektedir. Bu durum öğretmenin çalıştığı kurumdaki hizmet süresinde hangi bilgini geçerli olduğu ve bu durumdaki öğretmenlerin başvuru yapıp yapamayacağı konusunda tereddütler oluşturmaktadır. Kendi iradesi dışında yer değiştirmek zorunda kalan öğretmenlerin il içinde yer değiştirmeye esas hakları korunmalıdır.

n

 

n

Şu an resmiyette bu dönüşümler tamamlanmadığı, daha henüz okul taşınmadığı için, öğretmenler atamaya başvuramayacaksa, okul dönüşümleri haziran sonu itibariyle tamamlanınca, bu durumdaki öğretmenlerin tümüne, norm durumuna bakılmaksızın tekrar yer değiştirme hakkı verilmelidir. 

n

 

n

Saydığımız sorunların çözülmemesi durumunda il dışı tayinlerin tamamı da aynı kapsamda sakatlanacaktır.  Sağlıklı bir il içi yer değiştirme sürecinin gerçekleşmesi, sonrasında normların yeniden güncellenmesi, il dışı için gerçek normların tespiti açısından hayati önem taşır. Aksi halde, ilk düğmesi yanlış iliklenen gömlek misali sorun büyür.

n

 

n

Milli Eğitim Bakanlığı’nın geçmiş atama dönemlerinde de takvimi esnettiği, kendi takvimine uymadığını sıklıkla tecrübe ettik. Başvurular ve talepler doğru alınmadığı takdirde yerleştirmeler sorunlu olacaktır. Tüm talepler alındıktan sonra yerleştirme yapmak bir tuşla gerçekleşecek elektronik işlemdir, yazılım sorunudur. Öğretmen tayinlerine torpil ve şaibe karışmayacaksa yerleştirme dakikalar içinde sonuçlanacaktır. Bu noktada okul dönüşümleri, normlar, tercihler ve onaylar için birkaç günlük süre uzatmasına gidilebilir. Bakanlığımızın ve teşkilatın hafta sonu da çalışması anlamına gelecek bu fedakarlığı öğretmenlerimize borçlu olduğunu düşünüyoruz. Zira bir öğretim yılını ilgili mevzuat dönüşümlere ilişkin gereğince çalışmadan geçirmiş durumdalar.

n

 

n

Biz bu süreci ve sonuçlarını da yakından takip etmeye, hukuken taraf olmaya devam edeceğiz. *

n

 

n

Anadolu Eğitim Sendikası

n

 

n

 

n

*Zorunlu not:

n

Ellerimizin Soma dışında bir konu yazmaya gitmediği bugünlerde, 13 Mayısta kaleme aldığımız, içeriğine ilişkin mücadeleyi verdiğimiz bu yazıyı bilgilendirme amaçlı yayınlamak gerekti.

n

 

n

Ne yazsak boş, ne desek acımız dinmiyor… Çocukların arkasından “baba ne olur gitme” sözleri onları geri getirmeyecek…

n

Tedbir ile takdirin, yanlış ile doğrunun, yapmak ile yapmamanın ayrımını algılayamadığımız bir zamanda, ölümün tarifi nedir ki?

n

 

n

Üzüntümüz büyük, tesellimiz kayıp. Kayıplar ve ayıplar içinde çalışmaktayız. Bir daha kömür karası felaketler olmasın diye…

n

 

n

AES

n

 

n

 

Yorum Yap