Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası

Eğitim Fakültelilerin Sorunu

02 Eylül, 2015

Sevgili Cansel Güven; Eğitim Fakültesi Lise Matematik Öğretmenliği mezunu aday öğretmen olarak; öğretmen atamalarında izlenen uygulamaların doğru olmadığını düşünüyor, tüm Eğitim Fakülteliler olarak yaşadığımız mağduriyeti size bildirmek ve bu süreçte bize destek olmanızı bekliyorum. Takdir edersiniz ki lise sonrası uygulanan sınavlarda eğitim fakültelerine yerleştirilen öğrenciler fen-edebiyat fakültelerine yerleştirilen öğrencilerden daha yüksek puan alan öğrencilerdir. Bir eğitim fakülteli olarak öğretmenlik mesleğini yapmaya henüz üniversite tercihleri yapılırken karar vermiş ve öğretmen olma arzusu ile fakülteyi bitirmişken, bilim adamı olarak yetiştirilen fen-edebiyat mezunlarına hiçbir koşul aramadan birkaç ay içerisinde ve hatta artık uzaktan eğitimle ve ilaveten yaz okullarında 7 haftada verilen formasyon ile bizim mesleğimiz öğretmenlik hediye ediliyor. Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 43.maddesinde öğretmenlik; “öğretmenlik, devletin eğitim, öğretim ve bununla ilgili yönetim görevlerini üzerine alan özel bir ihtisas mesleğidir. ” şeklinde tanımlanmıştır. Bu tanımdan hareketle öğretmenliğin kesinlikle ciddi bir eğitim gerektirdiğini düşünüyorum ve bu bilinçle yetişmemiş insanların kısa sürede formasyon alarak öğretmenlik yapmasını doğru bulmuyorum. Lütfen “eğer onlar sınavlarda daha başarılı oluyorsa onlar öğretmen olsun” demeyin. Kendi alanım için örnek vereyim, Fen fakültelerinde ve mühendislik fakültelerinde yetişen adaylar illaki pure, katı matematiği benden daha iyi bilecektir, zaten bilim adamı olarak yetişen bu bireyler sosyallik dışında alanının tüm ayrıntısını öğrenerek mezun oluyor. Biz eğitim fakülteliler ise öğrencilerimize aktarmamız gereken bu matematik bilgisini, öğrencilerimizin psikolojik, sosyolojik ve gelişimsel özelliklerini dikkate alarak aktarmaktayız. Tüm bu eğitimimizi 8 dönem(4 yıl) içerisinde almaktayız ve 2 dönem(1 yıl) de staj uygulamalarına katılmaktayız. Peki formasyonlu adayların kısa sürede almış olduğu sözde öğretmenlik eğitimi öğretmenlik için yeterli olabilir mi? Atamalardaki sınav mantığına da kısaca değineceğim. Öğretmen atamaları için girdiğimiz 3 oturumlu sınavların ağırlıkları da manidar… Genel Kültür- Genel Yetenek Oturumunun %30’u Eğitim Bilimleri Oturumunun %20’si ve Alan Oturumunun da %50’si alınarak hesaplanan puanlar da açıkça öğretmen olmak için eğitim bilimlerinin değil katı alan bilgisinin gerekliliği savunuluyor ve öğretmenlikle ilgisi olmayan bireylerin formasyon alarak öğretmenlik yapabileceğine inanılıyor. Tüm bu uygulamalardaki tek amacın eğitim fakültelileri yok sayıp 2bin TL’ye verilen formasyonla eğitim sistemini çökertmek olduğunu düşünüyorum. Ayrıca bu yılki sıralamamdan da bahsetmek isterim size. Eğitim Fakülteli ve Formasyonlu 28bin adayın olduğu matematik öğretmenliği bölümünde Eğitim Fakülteliler arasındaki sıralamam 1101 iken formasyonlu adayların eklenmesiyle sıralamam 7420 oldu, bakanlık tarafından eylül ayı için matematik öğretmenlerine ayrılan kontenjan ise 1322. Bu rakamlara göre eğitim fakülteli gerçek öğretmen olan ben atanabilecekken neden kendi mesleğimi yapmak bana hayal oluyor?nnSevgili Cansel Güven; eğitim sistemindeki bu çarpık yapıya, düşüncesizce dağıtılan formasyon ve herkes için öğretmenliğin umut kapısı olarak görülmesine son verilmeli. Eğitim fakültelilerin mağdur edilmemesi adına; bundan sonraki formasyon uygulamalarında daha önceki yıllarda uygulanan formasyon yönetmeliklerine geri dönülmesini yani belli bir ortalama diploma puanına sahip Fen Edebiyat Fakülteli adayların ALES’te istenen başarıyı sağlayanların gerçek bir formasyon eğitimine tabi tutulmasını, bundan sonraki öğretmen atamaları için de formasyonlu adaylara %5 gibi bir kota uygulamasını yani branşlarda atanacak her 100 kişiden 95'inin Eğitim Fakültesi çıkışlı öğretmenler olmasını öneriyorum. Bu sayede biz Eğitim Fakültelilerin hakları gasp edilmemiş olacak ve Fen Edebiyat Fakültesinde öğretmen olmak için gerekli başarıya sahip öğrencilerle aday çeşitliliği sağlanarak öğretmenlik mesleğinin itibarı korunmuş olacaktır.nnSon olarak size bu konuda AKİM’e gönderdiğim talep dilekçesinin cevabını aynen aktarıyorum ve yorum yapmıyorum…nn26.08.2015nEğitim Fakültesi Mezunları, yüksek lisans ve doktora eğitimlerini tamamladıkları zaman üniversitelere öğretim elemanı olarak atama hakkı kazanıyorlarsa; Pedagojik Formasyon belgesi alan Fen Edebiyat ve benzeri Fakülte Mezunlarının da öğretmen olarak atanması haksızlık olmazsa gerekir. İyi günler dileriz.nMilli Eğitim Bakanlığı -

Yorum Yap