Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürüne Nezaket Ziyaretimiz

21 Nisan, 2016

 

n

Öğretmen ödüllendirmeleri, yönetici mülakatları ve e-kurs modülü başta olmak üzere üyelerimizden gelen talep ve önerilerimizi Sayın YELKENCİ’ YE sunduk. Samimi sohbet ve görüşleri için teşekkür eder, sayın müdürümüze yeni görevinde başarılar dileriz.

n

 

n

 

n

 

n

T.C. İstanbul Valiliği

n

İl Milli Eğitim Müdürlüğü;

n

Sayın Ömer Faruk YELKENCİ;

n

                           Anadolu Eğitim Sendikası olarak yaptığımız çalışmalar eğitim adına ve kamu yararınadır. Siyasetten uzak, bağımsız ve yatay bir örgütlülüğe sahip olduğumuz için, gündemimiz tabanda; üyelerimiz tarafından belirlenmekte, tartışılmakta, her söylem ve talebimiz yol arkadaşlarımızla beraber oluşturulmaktadır. Yani eğitim sistemimizde yaşadığımız sorunları, eğitim çalışanları olarak bizzat tespit ediyor ve istişare yoluyla çözüm önerileri sunuyoruz.

n

                         Eğitim ve öğretim çalışanlarının gerçek ve güncel sorunlarını dile getirmeyi ülkecek  kusur sayacağımız bir dönemden geçmekteyiz. Fakat nihayetinde asli görevimiz eğitim ve öğretim. Sendikalar ve ilgili makamlar olarak her koşulda eğitim ve öğretim sorunlarına ilgiyle eğilmek mecburiyetindeyiz. İstanbul gibi bir metropolde eğitimin ne denli zor şartlarda yürütüldüğü hepimizce malumumuz. Okullarımızda sorunlarımız var, eğitim çalışanları olarak bazı güçlükler yaşamaktayız.

n

                         Tüm bu sorunlara çözüm getirmek amacıyla Milli Eğitim Müdürlüğü’müzle birlikte her aşamada elimizi taşın altına koymaktan ve birlikte çalışmaktan Aes İstanbul İl Teşkilatı olarak şeref duyacağız. Bu maksatla eğitimin güncel sorunlarından bazılarını ve çözüm önerilerini sunduğumuz dosyamızı size sunarak, İstanbul’da eğitim adına  sizin döneminizde daha parlak  yarınlar ümit ediyor, sorunlarımızın müdürlüğünüz döneminde çözülmesini temenni ederek yeni görevinizde başarılar diliyoruz.

n

                                                                                                                      Esra ENGÜR

n

                                                                                                                AES İstanbul İl Başkanı

n

 

n

  Sorunlar Ve Çözüm Önerilerimiz;

n

 

n

       1) İDARECİ/ÖĞRETMEN ÖDÜLLENDİRMELERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞÜMÜZ

n

 

n

Öğretmen ödüllendirmelerinin birçok ilçede adaletli olmadığını, hemşericiliğin,

n

 

n

yandaşlığın ve özellikle belirli sendika üyeliklerinin kriter olarak uygulandığını

n

 

n

biliyoruz. Adil bir şekilde ödüllendirmelerin yapılabilmesi için önerilerimiz şunlardır:

n

 

n

DEĞERLENDİRME

n

 

n

İlçelerde ödüllendirmeleri yönetecek,aşağıda ünvanları belirtilen kaymakam oluru ile

n

 

n

bir değerlendirme komisyonu kurulmalıdır.

n

 

n

KOMİSYON ÜYELERİ

n

 

n

1.İlçe milli eğitim müdürü veya görevlendireceği bir şube müdürü,

n

 

n

2. İl ve İlçelerde bulunan sendikalardan birer temsilci,

n

 

n

3. Kura ile belirlenecek ilçede çalışan  5 Müdür, 5 Müdür Yardımcısı,

n

 

n

4.En az bir tanesi ‘okul öncesi’ bir tanesi de ‘sınıf öğretmeni’ olmak üzere kura ile

n

 

n

belirlenecek  toplam 10 öğretmen

n

 

n

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ

n

 

n

1. İnternet Oylaması:

n

 

n

- İl ve ilçe genelinde tüm idareci ve öğretmenlerin oy kullanabileceği bir alt

n

 

n

yapının hazırlanması.Böylelikle her öğretmen bu sistemden  ilçesini ve okulunu

n

 

n

seçerek en çok çalıştığını düşündüğü,ödül alması gerektiği öğretmene/idareciye oy

n

 

n

verebilir.Her öğretmenimizin 1 oy hakkına sahip olması gerekir.

n

 

n

2. Okul idaresi Görüşleri

n

 

n

İl,ilçe  MEM’lerce  kurumlara  gönderilecek  olan  “Öğretmen/İdareci 

n

 

n

Değerlendirme  Formu”  okul  müdürü tarafından müdür baş yardımcısı,müdür

n

 

n

yardımcısı ve öğretmenler için objektif bir şekilde doldurulmalıdır (Seçilen

n

 

n

idareci/öğretmenin seçilme nedeni açıkça belirtilerek belgelerle desteklenmelidir.

n

 

n

ÖRN: Resim, rapor, tutanak, elektronik belge...vs),

n

 

n

3.MEM Görüşleri

n

 

n

İlçe milli eğitim müdürlükleri tarafından ‘İdareci Değerlendirme Formu’nu okul

n

 

n

müdürleri için doldurmalıdır.Okul müdürlerini komisyona teklif edecek makam İlçe

n

 

n

MEM’ler olmalıdır.Aksi halde her okul müdürü öncelikle kendini teklif edecektir.

n

 

n

4. Merkezi ve Ortak Sınav Raporları

n

 

n

Sene içerisinde yapılan Merkezi ve Ortak Sınav sonuç raporlarına ve okulların

n

 

n

merkezi sınavdaki branş bazındaki başarılarına göre öğrencilerin ders başarılarının

n

 

n

istatistikî verilerinin de değerlendirilmesi,

n

 

n

Kriterler: Yukarıda belirtilen kriterlerden başka öğretmenin gösterdiği üstün

n

 

n

gayret ve çabaları (Örn: Okuluna kazandırdığı yenilikler, yaptığı etkinlikler, katıldığı

n

 

n

sosyal,kültürel,sportif faaliyetler... vs.)

n

 

n

Puanlamalar;

n

 

n

Müdür Başyardımcısı,Müdür Yardımcısı ve Öğretmenler için

n

 

n

-İnternet oylaması % 50

n

 

n

-İdareci/Öğretmen Değerlendirme Formu %30

n

 

n

Müdürler İçin

n

 

n

İnternet Oylaması %50

n

 

n

MEM Müdür Değerlendirme Formu %50

n

 

n

            2)E-KURS İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİMİZ

n

Yetiştirme kursları talebinin alındığı E-KURS sisteminde meslek dersleri bulunmamaktadır. Bu durumda hem öğrenciler istekli olmasına rağmen mağdur edilmiş, hemde teknik öğretmenler diğer öğretmenlerimizin faydalandığı bazı avantajlardan mahrum kalmışlardır. Daha önceden yapılmış olan mesleki yetiştirme kurslarında önemli kazanımlar elde edilmiş ve öğrencilerde mesleki istek bakımından gelişmeler gözlenmiştir. 

n

           Bu bilgiler göz önüne alınarak meslek derslerinin de yetiştirme kursları kapsamına tekrar alınmasını talep ediyoruz. Meslek derslerinin E-KURS sisteminde yer alması en uygun durumdur. Fakat, bunun önünde teknik bir engel bulunuyorsa, meslek dersi kurs talepleri okul ve ilçe mem. işbirliği ile yapılabilir. 

n

 

n

            3) YÖNETİCİ ATAMA/GÖREVLENDİRME İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİMİZ

n

Ülkemiz genelinde müdürlük mülakatlarının objektif ve adil olarak yürütülmediğini üzüntüyle görmekte ve takip etmekteyiz.

n

 

n

İstanbul genelinde de ilçe milli eğitim müdürleri başkanlığında  şube müdürleri ile oluşturulan komisyonlarda adil davranılmadığını,belirli BİR sendikaya üyeliklerin sorgulandığı,başka sendika üyelikleri var ise çok düşük puanlar verildiğini geçmiş dönemlerde gördük.

n

 

n

Liyakatten uzak,sadece BİR sendika üyeliğinden dolayı fazla puan alarak rakiplerinin önüne geçen ve atanan okul müdürlerinin bu süre zarfında en çok zararı bulunduğu kuruma,öğretmenlere ve öğrencilere verdiği bir gerçektir.Bu durumda olan onlarca müdür de kurumu yönetemediği için istifa etmek durumunda kalmıştır.

n

 

n

Sizlerden beklentimiz yönetici değerlendirmeleri yaklaşmış iken bu süreci adil bir şekilde yönetmenizdir.Komisyonlara mülakat öncesi giden isimler ve alacakları puanları engellemenizdir.Hangi sendikadan olursa olsun eğitime,öğretmenlere ve öğrencilere katkı sağlayacak tüm eğitimcileri o makamlarada,görevlerde görmek isteriz.

n

Sizlerin de bu konuda gereken önemi göstereceğinizden şüphemiz yoktur. 

n

 

Yorum Yap