Bilindiği üzere geçtiğimiz günlerde Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği değişikliğe uğramış ve çok tartışılacak, okul yöneticileri için mesai dışı çalışma maddesi yönetmeliğe eklenmiştir. Yönetmeliğin ilgili maddesinin bu şekilde kabul edilemeyeceğini, beraberinde birçok soruna yol açacağını bakanlığa bildirdik. Konu ile ilgili düzenlemeleri şart olduğunu belirttik.
Sayı: 683-17/4722 Tarih:27/09/2017
Konu: Ortaöğretim Kurumları Yöneticilerinin Mesai Saatleri Dışı Çalışması
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne
İlgi: a) 07/09/2017 Tarih ve 28758 Sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
b) 16/09/2017 Tarihinde 30182 Sayılı Resmi Gazetede Yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair
Yönetmelik
Bakanlığınız tarafından 16 Eylül 2017 tarihinde “Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” te değişikliğe gidilerek, ortaöğretim kurumları müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı mesai saatlerinin mesai saati dışında da çalışmasının önü açılmıştır. İfadede; “(2) Müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı çalışmalarını valilikçe belirlenen mesai saatleri dâhilinde yapar; görevin gerektirdiği durumlarda mesai saatleri dışında da çalışmalarını sürdürür.”
Anadolu Eğitim Sendikası olarak yönetmeliğin ilgili 78. maddesinin bu şekilde değişmesinin uygulamada birçok soruna yol açacağını düşünmekteyiz. Memurun çalışma saatleri belli iken, mesai dışı çalışma saatlerinin belirlenmemiş olmamasının, saat diliminin bulunmamasının, nasıl bir ücret uygulanacağına dair belirsiz bir durumun olması sorun oluşturacaktır.
Mesai dışı çalışma yapılacaksa bunun belli bir tazminatla karşılık bulması, zaten gün boyu ağır şartlar altında yoğun çalışan okul yöneticileri için gerekliliktir. Ücretlendirmenin, mesai dışı çalışmanın ölçütünün, mesai dışı çalışmanın neden gerekli olduğu açıkça belirtilmelidir.
Gereğini arz ederiz.