Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası

BİNLERCE KADROLU ÖĞRETMEN “EŞSİZ” VE “İŞSİZ” KALACAK !!!


Sanırım Milli Eğitim Bakanlığımız  olup bitenlerin dahası olacakların farkında bile değil !!!

 



 

Biraz  olsun,  olabilecek değil olacaklardan söz etmek istiyorum.

SORUN 1 : Hali hazırda  atama bekleyen nur topu gibi yaklaşık 400 000 öğretmenimiz varken ; Bakanlığımızın en ufak tepkisini almadığı ya da bu nedenle dolaylı olarak destek verdiğini düşündüğüm YÖK,   peynir ekmek gibi FORMASYON dağıtmaya devam etmekle kalmayıp her sene çapını da genişletmektedir.

Yüz binlerce atama bekleyen  arkadaşımızın  derdine  çare üretemeyen yetkililer, atama bekleyen sayısının MİLYONLARI bulmasının kaç vakte kadar gerçekleşeceğini mi düşünüyor acaba !!!

Ben söyleyeyim ; çok değil 3-4 yıl sonra  milyonu bulur atama bekleyen arkadaşımızın sayısı…

Çözüm : Bakanlığımız derhal YÖK  ile temasa geçerek hatta basın gücünü de  kullanarak , siyasi çıkarlar gözetmeden birçok HAKSIZLIK doğuran formasyon uygulamasına son vermelidir.Üniversitelerin bölümleri arasında bile itibar ve değer kaybına  yol açan dahası milyonları bulacak atama bekleyen  öğretmen nesli oluşturacak bu uygulamadan acilen vazgeçmelidir.

Ve  farklı bir önerim  ise; Atama bekleyen  öğretmenlerimizin eritilebilmesi adına özellikle  mezuniyet tarihi eski olanlar  için her atama döneminde atama yapılacak sayının  % 10 luk kısmı 5 yıl ve daha önce mezun  olanlara yönelik  ayrılabilir (Yüzdelik kısım ve mezuniyet yılı değişebilir ). Buradaki amaç yine KPSS ve ALAN SINAVI bazlı olarak hiç değilse umudunu iyice yitiren ve yıllar  önce mezun olmuş arkadaşlara bir umut  ışığı yakmak, onları yeniden hayatın içine  çekmek ve İNTİHAR gibi nahoş olaylardan korumak , sahip çıkmaktır.

            SORUN 2 :  Son yapılan  özür grubu atamalarında il-ilçe emrinin  uygulanmaması nedeniyle binlerce  öğretmen eşlerinden  çok uzakta kalmıştır. Bakanlıktan gelen bilgiler ise artık il ilçe emrinin uygulanmayacağı yönündedir.

Bu durum sayın CUMHURBAŞKANIMIZIN   3 çocuk yapın savının karşılanmaması yönünde atılmış bir adım olmaktan  öte geçmez ! Eşler bu kadar uzakken bırakın  çocuk yapmayı , kutsal olan aile kavramını yürütmekte sıkıntı yaşamaktadırlar.

Ayrıca HUKUK  ÜLKESİ  olduğumuzdan  yola  çıkarak ; Anayasamızın  41. Maddesini hatırlatarak ,” devletimizin aileyi parçalanmaktan kurtarmak, bireyleri  bir arada tutmak  suretiyle ailenin huzur ve mutluluğunu devam ettirmek ve bu yolla kamu görevlilerinin  ailevi kaygılardan uzak bir biçimde gerekli ortamı sağlamak” amaçlarını taşıdığının da altını  çizerek belirtmeliyim.

Çözüm : Bakanlığımızın  bu  konuda  işi zor kabul ediyorum.Doğu  ve Güneydoğu  illerinde  öğretmen tutamadığı  için,  il-ilçe emrini kaldırmak  gibi çareler aramaktadır.Ama  yine  aynı bakanlığımızdır ki 2010 yılında ZORUNLU HİZMET affı  getirerek  on binlerce  öğretmenin zorunlu hizmet yapmasının önüne geçti!

Öncelikle doğu ve güneydoğu illerinde görev yapan arkadaşlarımızın maddi ve özlük anlamında özendirilmesi gerekmektedir.Bu  konuda ANADOLU EĞİTİM SENDİKASI olarak  içersinde madde madde  çözüm  önerileri bulunan bir dosyamızı bakanlıkla  paylaştık.

Gelelim “Eş”siz kalan öğretmenlere…Bu konuda bakanlığımız acilen  il-ilçe emri uygulamasını  hayata geçirmelidir..Özellikle  yoğunluğun bol  olduğu ve boş normların sınırlı olduğu yerlere  il-ilçe emri ile gelecek olan öğretmenler; JOKER  öğretmen olarak il-ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde boş norm açılana kadar bekletilebilir.Burada ki bekleme geçmiş yıllarda  uygulanan DEPO ÖĞRETMEN  şeklinde değil.Aksine,  Öğretmenlerimiz tam anlamıyla   yedek olabilecek  şekilde hazır tutulmalıdır.Doğum iznine ayrılan ve sağlık nedenleriyle  raporlu olan  binlerce  öğretmenimizin yerine  ücretli  öğretmenler görev yapmaktadır.İşte böylesi bir gereksinim doğduğunda  hazır bekletilen öğretmen arkadaşlar ücretli  öğretmenlerin yerine geçici olarak buralarda görev  alabilirler.

SORUN  3 : 4+4+4  sistemi bu sene  ilk  mezunlarını verecek.Hatırlanacağı  üzere sistemin başladığı ilk yıl 60 aylık  çocuklarında 1. Sınıfa başlatılması sonucu  çok sayıda  çocuğumuz  okulla tanıştı buna bağlı olarak da çok sayıda 1. Sınıf oluştu.Sonraki  yıl  ise okula başlama yaşı geriye  çekilince  1. Sınıfa kayıtlanan  öğrenci sayısı ciddi  şekilde düştü.Yani her okulda 4 sınıf  sayıca çokken 1. Sınıf  sayısı  ise azdır .Şimdi  ilk mezunlarını verecek  olan 4+4+4 sistemi on binlerce norm fazlası sınıf  öğretmenini de beraberinde getirecek. Hemen hemen her okulda  okulun yapısı ve büyüklüğüne göre 1-2-3  hatta daha fazla sayıda  sınıf  öğretmeni norm açığının  sıfıra yakın olduğu illerimizde norm fazlası duruma düşeceklerdir.

Çözüm : Burada bir iki alternatif  çözümden söz edebiliriz.Bakanlığımız 4+4+4  siteminde değişikliğe giderek  ilkokul kısmının yeniden 5  sınıflı olarak  düzenlemesi olası on binlerce norm fazlası sınıf öğretmeninin  oluşmasının  önüne geçecektir.

Sınıf  mevcutlarının  olabildiğince azaltılarak yeni sınıflar  oluşturulması yoluna gidilerek norm fazlası durumuna düşecek  öğretmenlerimiz  öğrencileriyle buluşmuş olacak …

Unutulmamalıdır ki  öğretmenler öğrencileri ile hayat bulur.Öğretmenlik bir  meslek, iş kolu veya iş kapısı  olmaktan çok öte , geleceğe yön verme eylemleridir bir bakıma…O nedenle Norm fazlası olarak öğrencisiz kalacak olan binlerce  öğretmeniz  farklı bir deyişle “İŞ”siz de kalmış olacak…

SORUN 4 : Bakanlığımız  ya da eğitimle  ilgilenen hemen hemen her kesim yerli yersiz sürekli  kadrolu  öğretmenlerin  kendilerini yenileyip geliştirememesinden, çağın gerekliliklerini takip edip öğretmenlik hayatlarına uygulayamamalarından dert yanar durur.Hatta bu nedenle  eğitimin özelleştirilmesi dahi dillendirilmektedir.

Peki ya kadrolu öğretmenlik yaparken   kendini geliştirmek adına farklı bir öğretmenlik bölümünü bin bir zorlukla  okuyarak 2. Öğretmenlik diploması sahip olanlar   için ALAN DEĞŞİKLİĞİ hakkının verilmemesi de ne demek oluyor ?

Yine unutulmamalıdır ki bakanlığımız 2012 yılında muhteşem bir buluş  olan YAN ALAN DEĞİŞİKLİĞİ ile tamı tamına bir gecede 15-20 yıllık yaklaşık 30 000 sınıf  öğretmenine  branş değiştirtmiştir.Şuan  bu arkadaşlarımızın  çoğu verimsiz ve mutsuz dahası  , okullarımızda  İngilizce bilmeyen İngilizce öğretmenleri, matematiği ilkokul düzeyinde anlatırken birden kendini  lise de matematik anlatmaya çalışırken bulan binlerce  matematik öğretmeni türeyiverdi.Ve daha nice branş değiştiren  öğretmeni de ekleyebiliriz…

Çözüm : Yönetmelikte var olan ve bundan önceki son  iki yıla kadar her yıl düzenli olarak yapılan DİPLOMAYA DAYALI ALAN DEĞİŞİKLİĞİ nin yapılması  üstte yazdığım  sorun 2  ve sorun 3  içinde çözüm olarak alternatif  oluşturacaktır.

Özellikle batı  illerindeki mevcut normların  çok dolu olması, 4+4+4  sisteminin  ilk mezunlarını vermesiyle oluşacak  binlerce norm fazlası   öğretmenin varlığı düşünüldüğünde  öğretmen  yer değiştirmeleri tıkanmış duruma gelmiş bulunmaktadır.

Kadrolu  öğretmenin  daha mutlu ve daha verimli olabileceği , üstelik koskoca 4 yılını daha harcayarak elde ettiği  2 üniversite diplomasını alarak elde ettiği alana branş değişikliği yapılması son derece yararlı olacaktır.

ALAN DEĞİŞİKLİĞİ konusunda bakanlığımız ; “ alan değişikliğine gidersek tüm normlar dolar “ savını sunmuştur.Unutulmamalıdır  ki olası bir alan değişikliğinde  bir  norm kadro dolarken bir norm kadro da boşalmış olacak !!!

Yine bakanlığımız ; “ zamanında  düşük KPSS  puanı ile atanılmış alandan sonra  şimdi alan değişikliği ile yüksek KPSS  puanı  ile atanılan branşlara geçilmeye çalışılır, bu uygun olmaz” savını sunmuştur.Burada da her öğretmenin atanırken sahip olduğu bir KPSS  puanı var, mevcut KPSS puanının, geçilmek  istenilen branşın en alt  puanla  atanan  öğretmeninkinden az olmamak  şartı getirilebilir.

Diplomaya bağlı alan değişikliği  ile yan alan değişikliğini ya da  uydurma sertifikalarla   yapılan alan değişikliklerini birbirine karıştırmamak  gerekir.Artık sağduyulu  olma zamanı  kişisel  çıkar yada siyasi beklentilerden uzaklaşarak sadece  öğretmen verimini  ve doğal olarak  öğrencilerimizin  gelişimine odaklanma vaktimiz geldi…

Amaç bağcıyı dövmek değil  üzüm yemekse  inanın  sorun  çözmek  kolay…Yeter ki  bakanlık yetkilileri sahadaki sorunların farkında olsun ve artık bağcıyı  rahat bırakıp  doyasıya  üzüm yesin ,yedirtsinler ….

MURAT  MEHMET GÜLER

AES Manisa İl Ve Ege Bölge Temsilcisi

Aes Mutfak
Yazara ait diğer yazılar Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Etkinlikler İzin Yönergesi Hakkında

2020-01-29

HANGİ LİYAKAT?

2020-01-13

LİYAKAT NEDEN ÖNEMLİ?

2020-01-09

2018 PISA SONUÇLARI DEĞERLENDİRMESİ

2019-12-05

GELECEĞİMİZİN MANEVİ MİMARLARI ÖĞRETMENLERİMİZ

2018-11-26

İl İçi Mağduriyeti Çözüm Bekliyor

2018-09-28

“Batsın Sizin Sınavınız da Eğitim Sisteminiz De…”

2018-06-08

LGS SONRASI

2018-06-07

THOMAS EDISON VE MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

2018-05-25

Bir Annenin Kaleminden Anneler Günü'ne Özel

2018-05-12

Hedef Sorunları

2018-04-25

Yeni Yerleştirme Sistemiyle Anadolu Liseleri Çok Kan Kaybedecek

2018-04-11

Dilovası'ndaki Öğretmenler

2018-03-23

MEB 2017 İstatistikleri Işığında 2018 Yılında Atama Alacaklıyız

2018-03-15

Doğanın Mucizesi, Umudumuz Kadın

2018-03-08

Doğru hedef nedir?

2018-02-16

Yeni Açıklanan Üç Çemberli Liselere Kayıt Sistemi Sorunu Çözer Mi?

2018-02-15

MEB: “Öğretmene Değil, Robota İhtiyacımız Var!”

2018-02-13

Toplumu Siyaseten Ayrıştıran Tarafgir Kitaplar Devlet Okullarında Okutulamaz

2018-01-22

Aradığınız Psikolojik Danışmana Şu Anda Ulaşılamıyor

2017-12-22

Güzel günler sana gelmez, sen onlara yürüyeceksin (Hz Mevlana)

2017-12-21

Tam Gün Eğitime Geçilmesi İle Birlikte Öğretmenlerin Ortaya Çıkan İhtiyaçları

2017-12-19

Liseye Yerleşmede Yeni Sistem İkinci 28 Şubat Olmasın

2017-11-21

Nitelikliyse Okuldur, Değilse Bina

2017-11-09

OKUL ÇANTALARININ AĞIRLIĞI ÇOCUKLARIMIZIN SAĞLIĞINI OLUMSUZ ETKİLİYOR

2017-10-16

EĞİTİMDE ÖĞRETMEN NİTELİĞİNİ ELEŞTİRENLERE CEVABEN;

2017-10-02

BAĞCIYI DÖVMEYELİM,ÜZÜM YİYELİM

2017-09-20

Lise 1 Türk Dili ve Edebiyatı kitabında Atatürk yok

2017-09-19

Nasıl Bir Eğitim?

2017-09-14

Memur Sen' e Neden Kızarsınız ki?

2017-08-23

Yeni Müfredat, “Yeni Nesil Yetiştirme Projesi” ne Uygun

2017-08-11

Affedin Bizleri!

2017-08-20

Eğitimcilerin Sessiz Çığlığını Duyun

2017-07-04

MOBBİNG VE MOBBİNGLE MÜCADELE YÖNTEMLERİ

2017-06-14

BANDIRMA VAPURU ve TERK EDİŞLER

2017-05-16

Rehberlik Hizmetlerinde Yaşanan Sorunlar

2017-05-05

Devlet Asgari Ücretin Altında Öğretmen Çalıştırıyor

2017-03-07

Mesleki Ve Teknik Eğitimin Gelişimi

2017-02-23

Mesleki Eğitim Ve İnovatif(Yenilikçi) Girişimcilik

2017-01-23

KAHRAMAN ŞEHİDİN FETHİ SEKİN’E SAHİP ÇIK ELAZIĞ!

2016-12-21

Kahraman Türk Halkına Açık Mektup

2016-12-22

ÖĞRETMENLER GÜNÜ ÜZERİNE

2016-11-29

ALEMDEN MAKSAT İNSANDIR” (HZ. MEVLANA)

2016-10-04

KAPATIN EĞİTİM FAKÜLTELERİNİ

2016-10-04

FARKINDA MISINIZ?

2016-10-04

SENDİKAL MÜCADELE VEYA HEPHAİSTOS'UN AZMİ

2016-10-04

Güneş Bu Topraklarda Uzun Yıllardır Batıdan Doğar

2016-10-04

KÜRESELLEŞME

2016-10-04

ANADOLU EĞİTİM SENDİKASI’NDA UMUT VAR

2016-10-04

EBS LİLER HANYA’YI VE KONYA’YI GÖRMELİ!

2016-10-04

FİLİSTİN NEDEN FİLİSTİN

2016-10-04

GAZZE'YE BOMBA YAĞIYORDU, BİZ ŞARKI SÖYLÜYORDUK

2016-10-04

GİTTİKLERİ GİBİ GELMESİNLER!

2016-10-04

ZEYTİN OLMA AMA İNSAN OL!

2016-10-04

BİZ KÖTÜ BİLİRDİK...

2016-10-04

ANLIYOR MUSUNUZ? SANMIYORUM...

2016-10-04

BİTİŞİK EĞİK YAZI ÜZERİNE

2016-10-04

DÜŞÜNEN VE DÜŞÜNDÜREN ÖĞRETMEN

2016-10-04

MERHAMET YA BAKAN !

2016-10-04

ÖĞRETMEN NEDEN ŞİDDETE UĞRUYOR?

2016-10-04

BİR ÖĞRETMEN MESLEĞİNDEN NASIL SOĞUTULUR?

2016-10-04

ÖĞRETMENLERE NÖBET ZORUNLULUĞU VAR MI?

2016-10-04

ADAY ÖĞRETMEN, ADAY KÖLE DEĞİLDİR!

2016-10-04

ALIN TERİ

2016-10-04

MEVLÂNÂ VE ŞEB-İ ARÛS

2016-10-04

ANADOLU EĞİTİM SENDİKASI 9 YAŞINDA

2016-10-04

BEYİN”MİŞ”

2016-10-04

OKUL KONTENJANLARI SORUNU

2016-10-04

İLLER ARASI TAYİN AZALACAK

2016-10-04

ERGENLERİN EN BÜYÜK SORUNU: KİMLİK KRİZİ

2016-10-04

ŞİDDETSİZ OKUL HAYAL Mİ?

2016-10-04

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜNDE KADIN SORUNLARINI TARTIŞMAK

2016-10-04

SINAV ODAKLI EĞİTİM SİSTEMİMİZ

2016-10-04

ÜLKEMİZDE OKUMA KÜLTÜRÜ, SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI

2016-10-04

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI

2016-10-04

EĞİTİMDE EMPATİNİN ÖNEMİ

2016-10-04

BİR İLERİ BİR DELİ‏

2016-10-04

MUTLULUK

2016-10-04

EĞİTİM-ÖĞRETİM SARMALI

2016-10-04

8 MART VE KADINLARIMIZ

2016-10-04

NEDEN ANADOLU EĞİTİM SENDİKASI?

2016-10-04

SENDİKALİTENİ SEÇ

2016-10-04

SAYIN DİNÇER’E AÇIK MEKTUP

2016-10-04

BEN BİR ÖĞRETMENİM!

2016-10-04

ROTA-ROTASYON

2016-10-04

SINIRLI DEMOKRASİ YETMEZ...

2016-10-04

24 KASIM’DA SEVMEYİN BİZİ…

2016-10-04

BAKANLARA BÜYÜK ZAM!...

2016-10-04

YENİ SINAV SİSTEMİNE BİR BAKIŞ

2016-10-04

ALAN DEĞİŞTİREN ÖĞRETMENLER MUTSUZ!

2016-10-04

KÖLELİK: ÇAĞDAŞ BİR YAŞAM BİÇİMİ

2016-10-04

EĞİTİMDE KALİTE BÖYLE Mİ ARTAR?

2016-10-04

MADENCİNİN YAZGISI

2016-10-04

BİZ ÖLELİM,SEN YAŞA SENDİKACI!

2016-10-04

Mağdur Olmayan Var Mı ?

2016-10-04

Menfaatleri için haksızlıklar karşısında susanlara ithaftır

2016-10-04

Öğretmen Gül Açarsa Okullar Gülistan Olur

2016-10-04

Eğitimcilerin Sorunları Ne Zaman Bitecek?

2016-10-04

Okul İdari Kadroları Ve Öğretmenler

2016-10-04

Okul Adı Altında Hapishaneler

2016-10-04

MEB’e Acil Kan Aranıyor!

2016-10-04

Önce Çocuktular Sonra Sapık, Katil Ve Hırsız Oldular

2016-10-04

Uyan Türkiyem!

2016-10-04

Eğitimciler Biat Ederse, Toplum da Biat Eder

2016-10-04

Sendika Neden Önemlidir?

2016-10-04

ÜCRETLİ ÖĞRETMENLER SAHİPSİZ DEĞİLDİR.

2016-10-04

Neden Anadolu Eğitim Sendikası (AES)

2016-10-04

23 NİSAN’DA TÜRKİYE’DE ÇOCUK GERÇEĞİ

2016-10-04

Lise Edebiyat Eğitimine Ve Edebiyat Ders Kitaplarına Genel Bir Bakış

2016-10-04

BU MİLLET BU SİYASET DİLİNE MARUZ KALMAYI HAK ETMİYOR

2016-10-04

ÖĞRETMENLER

2016-10-04

Milas Milli Eğitim Müdürlüğü Usule Aykırı Banka Promosyon Komisyonu Kurdu

2016-10-04

Okula Uyum Süreci

2016-10-04

Farkı İsminde Saklı Bir Sendika: Anadolu Eğitim Sendikası

2016-10-04

AZİZ SANCAR’IN DURUŞU” DERS OLARAK OKUTULMALI

2016-10-04

SENDİKALI OLMAK HAK, AES Lİ OLMAK AYRICALIKTIR

2016-10-04

YAN ALAN SAÇMALIĞI!

2016-10-04

DÜŞÜNEBİLMEK !

2016-10-04

ÇOCUĞUMU KİM OKUTSUN?

2016-10-04

TEK SORUN EĞİTİM

2016-10-04

MİLLİ EĞİTİM BAKANI YILMAZ VURAL OLSUN!

2016-10-04

İYİ Kİ KOALİSYON HÜKÜMETİ YOK !!!

2016-10-04

“OKULLARIN SPOR PARALARINI İSTİYORLAR “

2016-10-04

MİLLİ EĞİTİM SINIFTA KALDI!

2016-10-04

15.000 ÖĞRETMEN ATAMASININ BRANŞ DAĞILIMI !!!

2016-10-04

SALLA BAŞINI AL MAAŞINI!

2016-10-04

37 BİN “DÜZ ÖĞRETMEN” ALIMI YAPILACAK !!!

2016-10-04

YAN ALAN SAÇMALIK, ALAN DEĞİŞİKLİĞİ HAKTIR!

2016-10-04

ÇİFT DİPLOMALI ÖĞRETMENLERİN HALİ NE OLACAK?

2016-10-04

BİNLERCE KADROLU ÖĞRETMEN “EŞSİZ” VE “İŞSİZ” KALACAK !!!

2016-10-04

ERKEN MÜDEHALE HAYAT KURTARIR

2016-10-04

BİZDEN MEB’ E MEKTUP

2016-10-04

AVRUPALAMA!

2016-10-04

İSTANBUL’A KAR YAĞMADAN TÜRKİYE’YE KIŞ GELMEZMİŞ

2016-10-04

BIRAKINIZ YAPSINLAR, BIRAKINIZ GEÇSİNLER

2016-10-04

SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK

2016-10-03