Bugün MEB İKGM bilgisine ulaştırdığımız acil ve süreli yazımız içeriği, sırasıyla uygulandığı takdirde çözülemez sanılan eğitim ve personel rejimi sorunlarına gerçek bir reçetedir. İçeriğinde kapatılan özel öğretim kurumlarından, alan değişikliklerine, idareci atamalarından, isteğe ve özre bağlı atamalara kadar her başlıkta acil soruna dair net önerilerimiz bulunmaktadır. Atanmış veya atama bekleyen, sendikalı veya sendikasız tüm GERÇEK eğitimciler tarafından sahiplenilmesi ve bakanlıkça uygulanması beklentisiyle paylaşıyoruz.
nSendikamız olağanüstü hallerde bile olağan mesaisini eğitim ve eğitimciden taraf sürdürmeye devam edecektir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
nCansel GÜVEN
nAnadolu Eğitim Sendikası Genel Başkanı
nn
n
n
n
n
Sayı: 451-16/4488 Tarih: 29/07/2016
nKonu: Öğretmen ve İdareci atamaları, Alan ve yer değiştirme İşlemleriHakkında
nn
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
nİnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü’ne
nAcil ve Sürelidir
nn
n
İlgi : a) 17 Nisan 2015 Tarih ve 29329 Sayılı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği
nb) 27/07/2016 Tarih ve 29783 Sayılı 2. Mükerrer Resmi Gazetede yayınlanan 668 Sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Alınması Gereken Tedbirler ile Bazı Kurum ve Kuruluşlara Dair Düzenleme Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname
nc) 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu
nn
Ülkemiz bütünlüğüne ve rejimine yönelik darbe girişimi, yurttaş yetiştirme hasleti ve duyarlılığı olan gerçek eğitimciler tarafından nefretle karşılanmıştır. Halen tüm devlet kurumlarında olduğu gibi bakanlığımız bünyesinde de paralel devlet kurma suçuna karışmış olabilecek unsurların ivedilikle tespit edilmesi, eğitim ordusundan ayıklanması gerektiğini savunuyoruz. Açığa alma işlemlerinde olduğu kadar, memuriyetten ihraçla sonuçlanabilecek süreçte de savunma hakkının gözetilmesi, cezanın delillere dayandırılması, suçlunun masum olandan ayrılması da en büyük temennimiz, talebimizdir.
nOHAL kapsamında çıkarılan 668 Sayılı KHK doğrultusunda acil ve süregelen öğretmen ihtiyacının sözleşmeli öğretmen statüsünde, kalkınmada öncelikli iller gözetilerek yapılacağı anlaşılmıştır. Önümüzdeki en az 6 yılı ilgilendiren bu düzenleme hakkında, sendikamızın tespitleri ve yapıcı önerileri süreç içinde genel müdürlüğümüzle paylaşılacaktır.
nÖğretmen atamalarından beklenen kamu yararının oluşması, eğitimde başarının ve kalitenin yükseltilmesi, personel rejiminde yeni sorunlarla karşılaşılmaması adına, aşağıdaki başlıkların sırasıyla değerlendirilmesi için görüşlerinize sunmak sorumlu sendikacılığımızın gereğidir:
n1- Bakanlık bünyesinde mezuniyet alanına dönmek isteyen, ikinci diplomayla, bakanlıkça verilmiş sertifikasıyla yeni alanın liyakatinde olan öğretmenlerin alan değiştirme talepleri öncelikle yerine getirilmelidir.
n2- Sınav puanı üstünlüğü ile müdür yardımcılığı atamaları yapılmalıdır. Bu atamalar branş/norm ihtiyaç dengesini değiştirecektir.
n3- Yeni öğretim yılında değişeceği ilan edilen müfredatlar, ders dağılımları ve hangi dersin hangi branş tarafından okutulacağı konularındaki belirsizlik acilen giderilmelidir. Branş bazında öğretmen ihtiyacımızı bilmeden atama ve yer değiştirme yapmak kamu olanaklarını ve insan gücünü israf etmek anlamına gelir.
n4- Öğretmen atama ve yer değiştirme işlemleri planlanırken kamuya devri söz konusu olan özel öğretim kurumlarının öğretmen ihtiyacı da hesaba katılmalıdır.
n5- Kapatılan özel öğretim kurumlarında eğitim hizmetinin bakanlığımız tarafından sürdürüleceği anlaşılmaktadır. Bu kurumlara ilk atama yoluyla sözleşmeli öğretmen istihdam edilmemeli, ücret karşılığı hizmet almaya devam edecek velilerin beklentileri tecrübeli öğretmenlerce karşılanmalıdır. Bu kurumlar asaletini kazanmış kadrolu öğretmenlerin il içi, il dışı, özür grubu yer değiştirme taleplerine açılmalıdır.
n6- Alan değişikliği ve idareci atamaları ardından normlar güncellenmeli, norm fazlası öğretmenlerle birlikte 2. il içi atamalar için talep alınmalı, yer değişikliği ardından kurum bazında normlar tekrar güncellenmelidir.
n7- Yeni normlar ışığında isteğe bağlı 2. İl dışı tayinler yapılmalıdır.
n8- İlk atamaların kalkınmada öncelikli illere yapılacağı anlaşıldığından bu illerde çalışıp tayin için başvuru hakkı olan tüm öğretmenlere kolaylık gösterilmelidir. Açık normlar gizlenmemeli, ücretli öğretmen çalıştırmakta ısrar edilmemeli, norm gizleyen idareciler hakkında disiplin işlemi başlatılmalıdır.
n9- Özür durumu atamaları ilk atama öncesi, puan gözetilmeden, özellikle eş özründe mutlaka ilçe emrine yapılmalıdır. Anayasamızdaki aile bütünlüğü, sağlıklı yaşama hakkı ve eğitim hakkı korunmalıdır.
n10- Kamuya devredilen özel öğretim kurumlarının ihtiyacı da hesaba katıldığında, olanaklar dahilinde norm fazlalığına yol açmadan, il/ilçe emrine yapılabileceğine inandığımız özür grubu tayinleri bakanlığımız takdiri ile yine puan ve kontenjan gözetilerek yapılacaksa, bu sıralamada isteğe bağlı 2. İl dışı yer değiştirmeler öncesinde gerçekleştirilmelidir.
n11- Liyakat yerine mülakat tercihinin ülkemiz eğitimine, güvenliğine, devlet memurluğuna verdiği zarar son olaylarla en kesin şekilde tescillenmiştir. Öğretmen ilk atamalarında sınav puanı gözetilmeli, mülakat seçeneği siyaseten bağımsız ve bilimsel üniversitelere (eğitim fakültelerine) girişte bir seçenek olarak düşünülmelidir.
nGereğini bilgilerinize arz ederiz.
nn
Anadolu Eğtim Sendikası
n