Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası

Tespit ve Önerilerimizi Sayın Müsteşara Sunduk

19 Temmuz, 2013

Göreve gelişi nedeniyle Sayın TEKİN’i kutlayarak zor bir dönemde aldığı sorumluluk nedeniyle kendisine başarılar dileyen AES Genel Başkanı Sayın Cansel GÜVEN; geçmiş dönemlerde acele ve günlük kararlar veren bakanlığın yarattığı sorunlara vurgu yaparak kalıcı ve adil çözümler için sendikal destek vermek istediklerini dile getirmişlerdir. Sayın TEKİN de bakanlığın bir milyonu aşan personel sayısı ile yönetilmesi güç bir kurum olduğundan hareketle sorunların da sorumluluğun da büyük olduğunu vurgulayarak sendikaların samimi önerilerine ihtiyaç duyduklarını ifade etmiş, kurum içinde objektif değerlendirme yapmanın güç olduğunu, bağımsız görüş ve önerileri değerlendirecekleri vurgulamışlardır. Yeni bir şura dönemine girildiğini de hatırlatan Sayın Yusuf TEKİN, Milli Eğitim Şurası öncesi tüm illerde ön şuralar toplamayı, öğretmenleri de sanal ortamda şura başlıkları üzerinde tartıştırarak eğitime dair en geniş katılımlı kararlar almayı planladıklarını açıklamıştır.

n

 Son milli eğitim şurasının öğretmen ve sendikal temsil adına en düşük katılımla gerçekleştiğini hatırlatan Sayın Cansel GÜVEN de belediye meclis üyeleri ve muhtarlar kadar temsil edilmeyen öğretmenlerin yokluğu yanlış kararlara neden olmuştur diyerek, “eğitime dair kararlar öğretmenler ve öğretmen örgütlerinin katılımı ile alınmalıdır” demiştir.

n

Öğretmenlerin acil ve önemli gündemi ile devam eden görüşmede Sayın GÜVEN ve Sayın KAYA tarafından sırasıyla aşağıdaki konular ve AES çözüm önerileri dile getirilmiştir:

n

* ÖĞRETMENLERİN SİRKULASYON SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİMİZ

n

A. Çalışma Bölgelerine Göre Yer Değiştirme Kriterleri

n

B. Maaş Tazminatları

n

C. Becayiş

n

D. Özür grubu atamaları

n

E. Öğretmen açığı olan bölgelerimizin öğretmen açıklarının kapatılması

n

F. Norm Fazlalıklarının Değerlendirilmesi

n

*ÇALIŞMA SÜRELERİ, MAAŞ VE EK DERSLER, OKUL NÖBETLERİ

n

* ORTAÖĞRETİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİMİZ

n

A.           Okul Türleri

n

B.            Fen, Anadolu, Sosyal, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri

n

C.            Ortaöğretimde Yerleşke Sistemi

n

 

n

D.           Sınav Sistemi ve Ortaöğretime Öğrenci Yerleştirme

n

E.            Okul Başarısıyla Öğrenci Yerleştirme

n

F.            Seçmeli Dersler ve alan Seçimi

n

*ALAN DEĞİŞİKLİĞİNDEKİ HATALAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİMİZ

n

* 2010 KPSS KOPYA MAĞDURLARINA YÖNELİK GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİMİZ

n

 * KPSS İLE İLGİLİ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİMİZ

n

A.  Alan Sınavına Yönelik Eleştirilerimiz

n

B. Öğretmen İlk Atamaları Konusundaki Görüş ve Önerilerimiz

n

* ÖZÜR GRUBU ATAMALARINA YÖNELİK GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİMİZ

n

* İLKOKUL, ORTAOKUL VE LİSELERDE SERBEST KIYAFET UYGULAMALRINA İLİŞKİN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİMİZ

n

A.           Öğrencilerin Serbest Kıyafet Giymesi Hususunda

n

B.            Öğretmenlerin Serbest Kıyafet ile Göreve Gitmesi Hususunda

n

* TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİMİZ

n

* PDR ALANI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİMİZ

n

* YÖNETİCİ ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİMİZ VE ÖNERİLERİMİZ

n

* DİSİPLİN KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİMİZ VE ÖNERİLERİMİZ

n

* KARİYER BASAMAKLARINDA YÜKSELME KONUSUNDAKİ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİMİZ

n

* MEMUR VE YARDIMCI HİZMETLER KONUSUNDAKİ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİMİZ

n

* EĞİTİM SİSTEMİ İLE İLGİLİ GENEL TESPİT VE TALEPLERİMİZ

n

*4+4+4 Eğitim sistemi alan anketi sonuç raporu ve 1. Sınıf Öğretmenleri alan anketi sonuç raporu ekleri

n

Önemli ve acil sorunlar konuşulurken sorulara da yanıt veren Sayın Yusuf TEKİN popülist bir yaklaşımla herkesi umutlandırmak, sonra da üzmek istemediğini belirterek “bir grubu sevindirecek bir adım attığımız da bir diğerini mağdur etmek olası, adil olmak istiyoruz” demiş, bu kapsamda tüm eğitimcileri tatmin edecek mucize çözümler olmadığını vurgulamıştır.

n

Yer değiştirmeler konusunda sağlık ve eş durumuna pozitif ayrımcılık getirmeye çalıştıklarını belirten TEKİN, eğitim özründen yer değiştirme taleplerini karşılamanın güçlüğüne dikkat çekerek “samimi olanı ayırdetmenin yolunu bulamadıklarını” ifade etmiş, Genel Başkan Sayın GÜVEN de 2010 zorunlu hizmet affının neden olduğu adaletsizliğin isteğe bağlı ve özür grubu tayinleri kilitlediğini hatırlatarak bölgesel pozitif ayrımcılık ve özür gruplarına il emri taleplerinin yasal dayanaklarını vurgulayarak “nedeni ortadan kaldırmadan sonuçları değiştiremezsiniz” demiştir.

n

Öğretmenlerin lisansüstü eğitim almasını arzu ettiklerini söyleyen TEKİN, bu eğitimi halen çalıştıkları il ve bölgede almaları durumunda tayin taleplerinin azalacağını vurgularken Sayın KAYA her ilde ilgili bölüm ve olanakların bulunmadığını, büyük il ve başarılı üniversitelerce kabul edilen, eğitimini zorlukla sürdüren öğretmenlerin kazanılmış hakları olduğunu hatırlatarak bakanlığın lisansüstü eğitimde alan veya kamu-özel üniversite sınırlaması ile eğitim özrü çalışması düşünüp düşünmediğini sormuştur. Bu soruya “alan veya üniversitelerin vakıf-devlet üniversitesi şeklinde ayrımcılığa uğratılması adil ve bilimsel olmaz” şeklinde yanıt veren isteğe bağlı yer değiştirmelerden sonra yapılacak özür grubu tayinlerine kadar eğitim özrü olan öğretmenler arasında adil bir seçki yöntemi bulamazlarsa bu grubu tamamen kapsam dışında bırakacaklarını söylemiştir. Konuyla ilgili Yasa, mevcut yönetmelik ve Danıştay kararı hatırlatıldığında açılabilecek ve kaybedilecek davaların hakimlerinin de zorunlu yer değiştirmeye tabi olduğunu söyleyen TEKİN, özre bağlı yer değiştirme kontenjanının özellikle sınıf öğretmenleri için sınırlı olduğunu belirterek eğitim özrü hakkı verilmesi durumunda eş durumu mağdurlarının artacağını söylemiştir. Bu grupta zorunlu yer değiştirme yükümlüsü eş sayısı tespiti yapmaya çalıştıklarını belirten TEKİN, sırasıyla diğer eş gruplarına da kontenjan açmaya çalışacaklarını belirtmiştir.

n

Eşin işine göre ayrımcılık yapılmasının, özellikle serbest meslek ayrımının yasal olmayacağını vurgulayan GÜVEN, il-ilçe emrine depo öğretmenlik uygulamasına geri dönülmesi ile ücretli öğretmenliğe son verilmesini talep etmiş, açık kadro bulamayan öğretmenleri çeşitli komisyonlarda ve raporlu-asker öğretmen yerine görevlendirerek ailelerine kavuşturmanın mümkün olduğunu, aynı şeyin eğitim özrü için de uygulanabileceğini söylemiş, ücretliliğin mutlaka bitirilmesini talep etmiştir. Açılan ve kazanılan dava sayılarının da bakanlığı yıprattığını vurgulayan GÜVEN’nin söylemi üzerine Sayın TEKİN de, yalnız özür için değil isteğe bağlı tayin taleplerini de karşılamayı arzu ettiklerini, dilediği yerde sevdikleriyle çalışan bir öğretmenin daha verimli olacağını bildiklerini koşullar elverdiğince yapıcı önerilerimizi değerlendireceklerini söylemişlerdir.

n

Her türlü yer değiştirme işleminde “açık olan tüm normların ilan edilmesi” gerektiğini vurgulayan heyetimiz iller ve ilçeler bazında milli eğitim müdürlüklerinin farklı tasarruf ve yaklaşımlar sergilediğini de belirterek MEB Teşkilatının bu konuda uyarılması ve denetlenmesi gerektiğini de söylemişlerdir.

n

Uzun zamandır atama bekleyen yöneticiler konusunda, sendikamızla da paylaşılan taslağın resmiyet kazanması için son bir iki güne girildiğini belirten TEKİN, DPT’na gönderilen taslağın aynen onaylanmasını beklediklerini, bunu takiben takvimin başlatılacağını müjdelemiştir. Mülakat konusunda kararlı olduklarını söyleyen TEKİN, bu konuda mevcut sendikaların ve eğitimcilerin önemli bir muhalefeti olmadığını (AES muhaliftir, ilgili madde tarafımızdan Danıştay nezdinde dava edilmiştir) ancak sınav kazananlar ile okulu dönüştürülen, kapatılanlara öncelik tanıyacaklarını söylemiştir. EK 1 oranının aşağıya çekilmesi (%20) taleplerini yineleyen GÜVEN taslaktaki oranın revize edilip edilmediğini sormuş Sayın TEKİN ise ödüllerden yalnızca birinin hesaba alınacağını eklerin total olarak değerlendirileceğini söyleyerek yereldeki ödüllerin objektif olmama ihtimalini de gözettiklerini bu kapsamda ödüllerin atamaya etkisini sınırladıklarını açıklamışlardır.

n

Müdür yardımcılığı normunu arttırmak için 100 öğrenciye 1 müdür yardımcısı önerimizi dikkatle dinleyen Sayın TEKİN’e, sınav kazanan idarecilerin şaibesiz ve adil şekilde atanmaları, yer değiştirmeleri konusundaki talebimizi yinelemiş bulunuyoruz.

n

Bir sonraki yöneticilik sınavı sorumuza da DPT nın genel bir çalışma içinde olduğunu, bu kapsamda hem yöneticilik hem de uzman öğretmenlik konularının genel bir çerçeveye oturtulacağını açıklamış, öğretmenlik mesleğinin bir kariyer mesleği olarak tanımlanmasıyla mesleğe başladıktan 3 yıl sonra tüm öğretmenlerin diğer kurumlardaki uzmanlar gibi bir statü ve kariyere eşitleneceğini, maddi sorunları da böylece sona ereceğini söylemiş, konuyla ilgili çalışmaları diğer bakanlıklarla birlikte yürüttüklerini belirtmişlerdir.

n

Alan değiştiren/değiştiremeyen öğretmenler konusunda sorularımızı yanıtlayan Sayın Yusuf TEKİN, geçen yıl zorunluktan gerçekleşen alan değişikliklerinin pek çok yeni soruna yol açtığını kabul eden TEKİN özellikle sınıf öğretmenlerinin norm fazlası oluşunun çözümü zorlaştırdığı belirterek 8 bin kadar öğretmeni kendi alanlarına geri aldığımızda yer değişmesi imkansız hale gelebilecektir şeklinde konuşmuştur. Alanına dönmek isteyen öğretmenlerin bu taleplerinde haklı olduğunu söyleyen sayın müsteşar ilk atama bekleyen öğretmenleri de mağdur etmeden bu talebi karşılamaya çalışacakları söylerken süreçle ilgili bir takvim verememiştir.

n

Ekleriyle birlikte elli sayfayı bulan AES raporunu teslim ettiğimiz MEB Müsteşarı Sayın Yusuf TEKİN’e içten yaklaşımı ve konukseverliği için teşekkür ediyor, tüm eğitim çalışanları adına oluşturduğumuz talep ve önerilerimizin süregelen sorunların çözümü için değerlendirilmesini umut ediyoruz. Sendikamız bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da her zeminde yalnızca eğitimcileri temsil etmeye ve hak aramaya devam edecektir.

n

Anadolu Eğitim Sendikası Basın Sekreterliği 

n

 

n

 

n

 

n

 

n

 

n

 

Yorum Yap