Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası

LGS Eksikleri Giderilmelidir

11 Ağustos, 2018

2018 Yılı Ortaöğretim Kurumlarına Yerleştirme Sonucu genel olarak öğrencileri ve velileri üzdü.
Adrese dayalı niteliksiz okullara yerleştirmelerde –beklenilen- çok sayıda şikayet almaktayız.
Adres alanına en yakın okullara tercih yaptıkları halde öğrencilerin yerleşemediği görüldü.

Yerleştirme kriterleri; Adres Kayıt Alanı- Okulun Kayıt Alanı-Okulda Bulunduğu Dönem Sayısı- Tercih Önceliği-OBP Aralığı-Devamsızlık Aralığı- Doğum Tarihi olarak sıralanmaktadır.
Veliler tarafından öğrencilerinin bilgileri ile E-Okul Sisteminde yer alan “Duyurular/Sınavla Nakil İşlemleri” bölümünde (2018 Yerel Yerleştirme ve Pansiyonlu Okullar, Yerleştirmeye Esas 1. Nakil Başvuruları Tercih Listesi İçin Tıklayınız) butonu açıldığında hangi kriterler ile öğrencinin yerleşip yerleşemediği görülmektedir. 
(https://e-okul.meb.gov.tr/…/BasvuruIsleml…/MYS/SNV00216.ASPX)
Yaptığımız incelemeler neticesinde sistemin önemli açıkları, eksikleri görülmektedir. Bu durum öğrenci ve velilerin mağduriyetlerine neden olmaktadır.

Öncelikle özel okullardan nakil gelen öğrenciler için Okulda Bulunduğu Dönem kriteri kaç dönem okursa okusun 8 dönem olarak görülmektedir. Oysa özel okul dışından nakil gelen öğrenci mezun olduğu okulda okuduğu dönem kadar değerlendirilmiştir. Ülkemizde ortaokul bitiren bütün öğrenciler için mezun oluncaya kadar eğitim öğretim gördüğü dönem sayısı eşittir. Çeşitli nedenlerle tayin olan devlet memuru çocuklarının bu konudaki mağduriyetleri büyüktür.

Adres Kayıt Alanı ile Okul Kayıt Alanının uyuşmadığı ve bu konu ile ilgili tercih ekranında bilgi olmaması ve okul yöneticilerinin de bu konudan habersiz olduğu yönünde tespitler bulunmaktadır. Bunun sonucunda ise adres Kayıt Alanında olduğu için tercih edilen bir okula, Okul Kayıt Alanında olmadığı için yapılan tercih boşa gitmiş yani ölü tercih olmuştur.

Hedef başarı ise OBP ‘nın tercih kriterlerinde daha öncelikli olması gerekmektedir. Hatta İKY’ne göre 85-100 Pekiyi iken 80-100 gibi bir aralığın konma nedeni anlaşılamamaktadır. Öğrencilerin OBP aralıklarının daha düşük olması daha belirleyici olacaktır. Hatta OBP yerine öğrencilerin Yıl Sonu Başarı Puanı veya Diploma Puanının değerlendirilmesinin daha doğru olabileceği düşünülmektedir.

Diğer yandan “Doğum Tarihi” kriterinin gerekçesi anlaşılabilmiş değildir. Çocukların doğacak tarihlerini kendilerinin belirlemesi mümkün değildir. Sekiz yıl önce çeşitli nedenlerle çocuğunu okula bir yıl geç gönderen velinin tercihinin yıllar sonra çocuğa olumsuz yansıması kabul edilemez.

Anadolu Eğitim Sendikası olarak Objektif olmayan kriterlerin ortadan kaldırılarak yerleştirmelerin yeniden değerlendirilmesini talep ediyoruz.
Hiçbir öğrenci istemediği türde bir liseye gitmemelidir. İlk nakil döneminde hiçbir okula yerleşememiş, açıkta kalmış bütün öğrencilerimizin bir okula yerleşmesi, il ve ilçelerde kurulan yerleştirme komisyonlarının ellerine düşmemesi dileğiyle…

 
 
Mustafa YAMAN
Anadolu Eğitim Sendikası
Genel Başkan Yardımcısı
 

Yorum Yap