Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası

ÖĞRETİCİ: 2021 EĞİTİMDE KAYIPLARIN TELAFİ EDİLDİĞİ BİR YIL OLSUN

31 Aralık, 2020

Anadolu Eğitim Sendikası Genel Başkanı Mehmet Alper ÖĞRETİCİ geride bıraktığımız 2020 yılını değerlendirerek 2021 yılından beklentilerini dile getiren açıklamalarda bulundu. Açıklamaları şöyle;

‘Geride bıraktığımız 2020 yılı tüm dünya ile birlikte ülkemiz için de çok sorunlu geçmiştir. Salgın nedeniyle sıkıntılı günler yaşanmış hala da yaşanmaya devam etmektedir. Salgın nedeniyle başta sağlık çalışanlarımız olmak üzere on binlerce vatandaşımızı kaybetmenin üzüntüsünü yaşıyoruz. Öğrencilerine canlı ders verebilmek için tepelere çıkarken, okullarda görevini yaparken hayatını kaybeden meslektaşlarımız oldu. Bu vesile ile hayatını kaybeden tüm vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet diliyorum.

Salgından her kişi, sektör etkilenirken en büyük etkilerin başında da çocuklarımızın eğitimi olmuştur. Bilindiği gibi Mart ayından eğitim dönemi sonuna kadar yüz yüze eğitime ara verilmişti. Bu süre zarfında da Anadolu Eğitim Sendikası olarak uzaktan eğitim ile ilgili yapılması gerekenleri bakanlığımız ile paylaşmış ve eğitim ile ilgili konuları tüm paydaşlar ile birlikte görüşebileceğimiz Milli Eğitim Kurulu kurulması gerektiğini ifade etmiştik.

Bu süre zarfında başta meslek liselerimiz olmak üzere, bilsemler ve halk eğitim merkezlerinde maskeden dezenfektana, siperlikten solunum cihazına kadar üretim yapılarak salgın sürecinde ciddi katkıda bulunan öğretmen, öğrenci ve yöneticilerimize ; uzaktan eğitimin başladığı ilk günden itibaren öğrencilerine ulaşmak için gayret gösteren, mesai saati olmadan çalışan, öğrencilerinin eğitim eksikliklerini gidermeye çalışan tüm öğretmenlerimize teşekkür ediyorum.

31 Ağustos’ta başlayan telafi eğitimleri sonrasında ilk defa 21 Eylül tarihinde okul öncesi ve 1. sınıflar haricinde eğitim öğretime uzaktan eğitim ile başlanmıştı.  Milli Eğitim Bakanı sayın Ziya SELÇUK’un her senaryoya hazırlıklıyız demesine rağmen 21 Eylül tarihinden itibaren uzaktan eğitimde verilecek dersler ve saatleri ile ilgili belirsizlikler yaşandı. Ders saatlerinin pedagojik olarak uygun olmadığı düşüncesi ile ders saatleri azaltılırken aradan geçen kısa bir süre sonra ders saatleri tekrar artırılmıştı.

21 Eylül’de uzaktan eğitimin başlaması ile birlikte Anadolu Eğitim Sendikası olarak uzaktan eğitimde yaşanan sorunlara dair anket düzenlenmiş 3592 öğretmene uygulanan anket sonuçları hem bakanlık hem de kamuoyu ile paylaşılmıştır. Canlı derslere katılım oranlarının çok düşük olduğunu, canlı derslere katılabilen öğrencilerin %79’unun telefondan katılabildiğini, EBA TV ile canlı derslerin uyumlu olması gerektiğini, öğrenci ve öğretmenlerin bu süreçte teknolojik  (internet, bilgisayar) olarak desteklenmesi gerektiğini ifade etmiştik.

Aşamalı olarak geçilen yüz yüze eğitimde ikinci bir kademe yüz yüze eğitime başlarken üç hafta sonra da üçüncü kademe yüz yüze eğitime başladı. 16 Kasım’da başlayan ara tatil sonrasında Kovid-19 salgını nedeniyle yarıyıl tatilinin sonuna kadar uzaktan eğitime geçildi.

Uzaktan eğitimin devam ettiği günümüzde gerekli teknolojik altyapıya (bilgisayar, tablet, internet) sahip olmadıkları için katılamayan çok sayıda öğrencimiz bulunmaktadır. MEB bu açığı kapatabilmek için tablet dağıtımına başlasa da dağıtılan ve dağıtılacak olan tabletlerin sayısı bu ihtiyacı tamamen karşılamaktan uzaktır.

2020 yılında eğitim ve eğitim çalışanları için yaşanan mevcut sorunlar çözülmez iken yaşanan sorunların üzerine yeni sorunlar eklenmiştir. AES olarak 2021 yılının bir önceki yılın eğitim kayıplarının telafi edildiği bir yıl olmasını diliyor, sorun ve çözüm önerilerimizi paylaşıyoruz.

Yeni bir başlangıcın eşiğinde; başta üyelerimiz olmak üzere, eğitim camiamızın, vatandaşlarımızın yeni yılını kutluyor, 2021 yılının ülkemize, bölgemize ve tüm insanlığa öncelikle sağlık, mutluluk ve barış getirmesini diliyorum.

 

MEB EĞİTİM KURULU OLUŞTURULMALIDIR

Sağlık Bakanlığı bünyesinde oluşturulan Bilim Kurulu gibi MEB için de bir Eğitim Kurulu oluşturulmalıdır. Olağanüstü bir dönemden geçtiğimiz şu günlerde eğitim ile ilgili tüm konuların paydaşlarla konuşulmasına ihtiyaç vardır. MEB eğitim süreci ile ilgili tüm detayları paydaşları ile paylaşmalı ve tartışmalıdır. Bunun için de MEB bünyesinde tüm paydaşların yer aldığı bir Eğitim Kurulu oluşturulmalıdır. Anadolu Eğitim Sendikası olarak oluşturulacak kurullarda katkı vermeye hazırız.

UZAKTAN EĞİTİME ERİŞEMEYEN ÖĞRENCİLER TEKNOLOJİK OLARAK DESTEKLENMELİDİR

Salgınla birlikte eğitimdeki eşitsizlikler daha da derinleşti. Özellikle sosyoekonomik açıdan dezavantajlı ailelerin çocukları uzaktan eğitime erişemiyor. İnterneti, bilgisayarı ve teknolojik araç gereçleri olmayan öğrenci sayısı çok fazla. Bu eşitsizliklerin daha da artmaması için teknolojik altyapıya sahip olmayan öğrenciler desteklenmelidir.

Gsm operatörlerinin verdikleri ücretsiz gb lar EBA'daki canlı dersler ile diğer platformlardaki görüşmeleri kapsamamaktadır. Canlı derslere katılımı da etkileyen bu sorunun çözülebilmesi için EBA ve canlı derslerin yapıldığı diğer platformlara  internet erişimi ücretsiz olmalıdır.

YÜZ YÜZE EĞİTİME GEÇMEDEN ÖNCE ÖĞRETMENLERE TEST YAPILMALI, AŞIDA ÖNCELİK SAĞLANMALIDIR

21 Eylül ve sonrasında yüz yüze eğitime geçmeden önce öğretmenlere test yapılması gerektiğini ifade etmiştik. Ancak yapılmayan testler ve alınamayan tedbirler nedeniyle yüz yüze eğitim içerisinde iken bir çok sınıf, okul karantinaya alınmak zorunda kalmıştır. Uzaktan eğitimin devam ettiği şu günlerde yüz yüze eğitime geçilmesi düşünüldüğü tarihler için planlama yapılmalı ve yüz yüze eğitim öncesinde öğretmenlere ve okul çalışanlarına test yapılmalıdır. Aşılamanın planlandığı günümüzde öğretmenlere öncelik verilmesi için gerekli çalışmalar da yapılmalıdır.

OKULLAR SALGIN KOŞULLARINA HAZIR HALE GETİRİLMELİDİR

21 Eylül ve sonrasında yaptığımız anketlerde okulların salgın koşullarına yeterince hazır olmadığını ifade etmiştik. Eğitim öğretim yılının ikinci döneminde yüz yüze eğitime geçilmesi planlanırken okullar salgın koşullarına hazır hale getirilmeli, temizlik ürünlerinin devamlılığı sağlanmalıdır

 

SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK SON BULMALIDIR

Daha önce denenmiş ve başarısız olmuş bir uygulama olan sözleşmeli öğretmenlik uygulaması kaldırılmalı ve öğretmenler odasındaki ayrım son bulmalıdır. Sözleşmeli öğretmenlik yerine teşvik ile becayişi de içeren adil ve öngörülebilir bir yer değiştirme sistemi yeniden ele alınmalıdır. Tüm öğretmenlerimiz KADROLU statüde çalışmalıdır.

ĞCRETLİ ÖĞRETMENLİK YERİNE KADROLU ATAMALAR YAPILMALIDIR

Yüz binden fazla öğretmen açığının olduğu ve yaklaşık 80 bin ücretli öğretmenin çalıştığı günümüzde öğretmen açıkları en kısa sürede kapatılmalı ve zaman içerisinde ücretli öğretmenlik kaldırılmalıdır.

MÜLAKAT SON BULMALI, EHLİYET VE LİYAKAT ESAS ALINMALIDIR

Gerek üniversitelerimizde gerek Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki öğretmen atamaları ve görevde yükselmeler başta olmak üzere tüm alanlarda mülakat kaldırılmalı, ehliyet ve liyakat esas alınmalıdır.

ÖĞRETMENLİK MESLEK KANUNU HAYATA GEÇİRİLMELİDİR

Öğretmenlerin yetiştirilmesinden atama ve yer değiştirmelerine, görevde yükselmelerine ve emekliliklerine kadar olan sürece ve kuralları belirleyecek olan kanunda önceliğimiz 657 sayılı kanunda var olan hakların korunması ve geliştirilmesi olacaktır. Bu kapsamda 2021 yılında öğretmenlerimizin güvencelerinin artıracak, kariyer basamaklarını içeren bir meslek kanunu paydaşların görüşleri ile birlikte hayata geçirilmelidir.’

 

 

Anadolu Eğitim Sendikası

Yorum Yap