Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası

AES Genel İdari Hizmetler ve Yardımcı Hizmetler Komisyonu Kuruldu

22 Şubat, 2018

“Siyasilerin değil, tüm eğitim çalışanlarının sendikası”  söylemini eyleme de dönüştüren AES, çalışma komisyonlarıyla kurumsallaşmayı sürdürüyor. Var olan Mesleki ve Teknik Eğitim Komisyonu ile Bilim Kurulu yanında GİH ve Yardımcı Hizmetler Komisyonunu da oluşturmayı başaran AES; hizmet sınıflarındaki öznel sorunlara daha etkin çözüm üretme ülküsündedir. Sınıf öğretmenleri komisyonu ile okul öncesi öğretmenleri komisyonlarını da oluşturmak üzere çalışmalar yürütülmektedir.

Eğitim hizmetini vereneler arasında sayısal çoğunluk öğretmenlerde olsa da yalnız öğretmen sendikacılığına soyunmak eksiktir, etik değildir. Genel İdari hizmetler personeli ve yardımcı hizmet sunan personel olmadan, onların ihtiyaç ve talepleri gözetilmeden yapılacak eğitim reformları başarıya ulaşamaz. Eğitim çalışanlarını ayrıştırmadan, bütüncül bir anlayışla temsil etmeyi ilke edinmiş olan AES; kendi içerisinde oluşturduğu komisyonlarla dönemsel raporlar yayınlayacak, basın açıklamaları yapacak, gerektiğinde davalar açacak, kamu olanaklarıyla karşılanması mümkün taleplerini en güçlü şekilde dile getirecektir.

 AES Genel İdari Hizmetler ve Yardımcı Hizmetler Komisyonunun kuruluşu, çalışma şekli ve dönemsel çalışma takvimi Genel Başkan Cansel GÜVEN tarafından ilgili üyelere aşağıdaki mektupla müjdelenmiş olup, bu komisyonda görev almak isteyenler temsilcilerimize ulaşabilir, aes@aes.org.tr adresimizden ve 0312 2325535 numaralı telefonumuzdan kaydını yaptırabilir. Etkin bir şekilde çalışarak, gün be gün genişleyeceğini düşündüğümüz komisyonumuz kendi yönetimini yaz döneminde gerçekleştirilmesi planlanan çalıştayda demokratik yönetmelerle seçecektir.  GİH ve Yardımcı hizmetler personeli olan yol arkadaşlarımızın hak ettiği özlük haklarına, refaha kavuşması adına hayırlı olmasını diliyoruz.

Anadolu Eğitim Sendikası

 

Değerli yol arkadaşım; 

Mevcut eğitim sendikalarından farklı olarak "öğretmen sendikası" olmayı reddederek kendisine "tüm eğitim çalışanlarının sendikası" demekte olan sendikamız kuruluşundan bu yana merkez yönetim kurulu, denetleme ve disiplin kurulları ile il/ilçe yönetimlerinde genel idari hizmet personelleri, yardımcı hizmet personeli üyelerimizle birlikte çalışmıştır. Tepeden yönetilen piramit yapıların aksine söz, yetki ve karar mekanizmalarımız farklı komisyonlar marifetiyle giderek çeşitlenmekte, mevcut sorunlara daha etkin çözüm üretilmektedir.

Ülkemizin farklı illerinde ve kurumlarında çalışıyor olsak da AES çatısı altında ortak bir ses yükseltebilir, işverenimize etkili raporlar, talepler sunabiliriz. Sendikamızın bugüne kadar yaptığı çalışmalar buna örnektir:

http://www.aes.org.tr/haber-885-yardimci-hizmetli-sinifindakiler-memur-kadrosuna-alinmalidir.html

http://www.aes.org.tr/haber-669-egitim-memur-ve-hizmetlileriyle-mumkundur--hazirlik-odenekleri-haktir.html

http://www.aes.org.tr/haber-580-aes-memur-ve-hizmetlilerin-yetistirme-kursu-ucretini-yedirmedi.html

http://www.aes.org.tr/haber-362-bask--4-c-cinayetlerini-durdurun.html

http://www.aes.org.tr/haber-105-okullar-dokulurken-hizmetli-sozlesmeleri-erteleniyor-.html

 

5. Olağan Genel Kurulumuza katılan Genel İdari Hizmetler veya Yardımcı Hizmetler Kadrosunda olan delegelerimizle yaptığımız istişare ile aldığımız ortak karar gereği AES Genel İdari Hizmetler ve Yardımcı Hizmetler Komisyonumuzun kurulduğunu ilan etmekten onur duyuyorum. 

Buna göre, halen AES üyesi olan ilgili kadrodaki tüm arkadaşlarımız bu komisyonun doğal üyesidir. Ankara'da gerçekleştirmeyi planladığımız (muhtemelen yaz döneminde) çalıştaya kadar yönetimini birlikte yürüteceğiz, komisyon kendi sözcüsünü, yönetimini kendisi seçerek devamını getirecek. Çalışmalar için gerektiği şekilde temel bir yetki ve bütçe tanımlanacak. 
Komisyonumuzdan bu üç aylık dönem içinde beklentimiz sorunları tespit etmek, çözüm üretmek. Sizden gelenlerle oluşturacağımız rapor yetkili makamlara ulaştırılacak, takibi yapılacaktır. Tespitlerinizi yazarken, çözüme dair önerilerinizi sunarken adil olacağınıza, kamu olanaklarıyla gerçekleşebilecek talepleri en doğru şekilde dile getireceğinize eminim. Geri bildirim için bizzat bana e-posta gönderebileceğiniz gibi aes@aes.org.tr adresimizi, 0312 2325535 numaralı telefonumuzu veya 0312 2324441 numaralı belgegeçerimizi kullanabilirsiniz. Bunun  için Mayıs 2018 sonuna kadar süremiz var. 
AES üyesi sızlanmaz, temsil edilmek için bir köşede beklemez, elini taşın altına koyar, hakkını arar. Birlikte güzel günler göreceğimize duyduğum inançla hepinizi selamlıyor, sizinle çalışmaktan gurur duyuyorum. Hayırlı ve uğurlu olsun.
***

 

Yorum Yap

Kutluyorum, ihmal edilen önemli bir adımdı. Aktif olarak katılmak isterim. üyelik başvurumla ilk adımı atıyorum