Sayı: 1021-25/8412 Tarih: 25/06/2025
Konu: Ortaokul Matematik Öğretimi Hakkında
T.C.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’ne
Matematik eğitimi, bireylerin temel düşünme, analiz etme, problem çözme ve akıl yürütme becerilerinin gelişmesinde hayati bir rol üstlenmektedir. Bu bağlamda geçmiş yıllarda ortaokul düzeyinde seçmeli olarak sunulan “Matematik Uygulamaları” dersi, öğrencilerin matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmelerinde ve matematik okuryazarlık düzeylerinin artmasında etkili olmuş; birçok akademik çalışmaya konu olmuştur.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi'nde yayımlanan çeşitli tez çalışmalarında şu önemli bulgular yer almaktadır:
- Matematik Uygulamaları dersi, öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini artırmakta,
- Matematik dersine yönelik ilgilerini ve başarılarını olumlu yönde etkilemektedir,
- Öğrencilerin özgüvenlerinin gelişmesine katkı sağlamakta ve
- Matematik okuryazarlığını desteklemektedir.
Ancak bu tezlerde, öğretmenlerin ortak bir soruna dikkat çektiği de görülmektedir: Derse uygun yeterli materyal ve kaynak kitapların bulunmaması, öğretmenlerin dersi etkili biçimde işlemelerini zorlaştırmaktadır. Materyal eksikliği, dersin uygulamalı ve öğrenci merkezli yapısına zarar vermekte, öğretmenleri kendi imkânlarıyla materyal üretmeye zorlamaktadır.
Öte yandan günümüzde uygulanan öğrenci merkezli eğitim modelleri ve maarif temelli kazanımlar, yapılandırmacı bir anlayışı esas alsa da, süre yetersizliği ve ders yükü nedeniyle amaçlanan düzeyde hayata geçirilememektedir. Bu durum, özellikle uygulamalı ve deneyim temelli derslerin arka plana atılmasına neden olmaktadır.
Bu nedenle;
Bu doğrultuda, öğrencilerimizin matematikle bağ kurmasını kolaylaştıran, öğrenmeyi somutlaştıran ve kalıcı hale getiren Matematik Uygulamaları dersinin tekrar eğitim sistemimize tüm sınıf düzeylerinde kazandırılması ve uygun materyal geliştirme sürecinin ivedilikle başlatılması ve tarafımıza 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu uyarınca bilgi verilmesi hususunda,
Gereğini arz ederiz.