Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası

BIRAKINIZ YAPSINLAR, BIRAKINIZ GEÇSİNLER


Okuyandan çok yazanın olduğu ülkemiz; yazar ve şair potansiyeli açısından mükemmel olup, hayata geçirme cesareti bakımından potansiyelinin yarısını  bile kullanamamaktadır. Tıpkı yer altı kaynaklarını, genç nüfusu, enerji kaynaklarını, tarım arazilerini… v.b.değişkenleri yeterince kullanamadığı gibi. Ciddiyetten samimiyete, realizmden romantizme, müfredatların kazuistik yapısından esnekliğe fırsat bulamadığımız okul yaşantılarının etkisi, günümüzdeki öncüllerimizi ve ardıllarımızı belirleyen en temel unsurlardan biridir. Bu öncüller arasında bilindik meslek grupları ve sayısal temalar yatarken, ardıllarımıza ise sosyal, sanat ve spor içerikli temalar düşmektedir.



Yıllar yılı sayısal derslerin önem arz ettiğini ve bu derslere ağırlık verdiğini söyleyen müfredatlarımızın nihai amacı SANAYİLEŞME idi. Lakin ilk sanayileşen ülkelere bakıldığında bu hamlenin ilk adımını SANAT yolu ile attığını pekala görebiliriz. Bu korelasyondan sanayileşme ile çarpım tablosunun bir alakası olmadığı çıkarımını yapabiliriz. Ancak çeşitli yollarda sanayici olmuş, ekonomik anlamda ülkenin plütokratik kadrosunu oluşturanların sayılara yön verdiği gibi ardıl olarak telakki ettiklerimize de yön verdiği kesindir. Sporcu seçiminden, müzisyen ve oyuncu seçimine kadar örnekleri çoğaltmak mümkündür.

Velinin resim yapan çocuğuna, oyun oynamayıp ders çalışmasını söylemesi öğrenilmiş bir durumdur. Veliye bunu öğreten öğretmendir, öğretmene öğretmesi gerektiğini söyleyen müfredattır. Müfredat ise mevcut siyasi iktidarın eğitimleştirme politikasının bir ürünüdür. Resim yapmak hayal dünyasının sınırlarını zorlayan bir olaydır. Hükümetlerin ise iktidarlarını sürdürebilmeleri için hayal kuranlara ihtiyacı yoktur. Bilakis hayal kuranlar, mevcut sistem için bir tehlike arz ettiğinden törpülenmesi gereken bir durum olarak ele alınmaktadır.

Müzik icra etmenin ya da iyi bir dinleyici olmanın matematiksel zekaya büyük oranda faydası olduğu bilinmektedir. Bazı filozoflara göre müzik şiire ulaşmanın yolu olarak tarif edilir. Gereken itibarın gösterilmediği bir çok sanat alanı gibi müzik de popülerizmin ve eğitimleştirme yolu ile plütokratik müfredatın kurbanı olmuştur. Oysa ki eğitim müfredatlarında her insanın müzik icra etmesi hedefi yerine her insanın iyi bir dinleyici olma amacı olduğunda toplumsal müzik tatmininin artma ihtimali yükselecektir. Bu müzik tatmini ise müzik kültürümüze gerçek bir itibar kazandıracaktır.

Beden Eğitimi derslerinin amaçladığı ölçütlere bakıldığında müzik ve görsel sanatlar dersinde olduğu gibi kısır bir döngüden öteye gidemediği aşikardır. Sabah sokağa çıktığımızda spor yapan insanları çok nadir görmemiz spor kültürümüzün yeterli olmadığının bir ispatıdır. Performans sporlarına dayalı hedefler yerine, sporu bir kültüre dönüştüren kazanımlar gelecek nesiller açısından hayati önem taşımaktadır.

Edebi çalışmalar yapanlar için üst düzey matematiksel zekaya sahip oldukları söylenir. Demek ki edebi ve sanatsal çalışmalar yapanların önüne engeller konulup cesareti kırılmasaydı bugün bambaşka bir sosyo-ekonomik durumda olabilirdik. Eğer sanayileşmek ve ekonomik tatmin için sayısal zeka gerekiyor ise…

Plütokratik müfredatın uygulanması neticesinde, kim bilir kaçımız istenilen resmi yapamadığımız için Görsel Sanatlardan, voleybol topuna tekme attığımız için spordan, flüt çalamadığımız için müzikten, dilbilgisi konusu işlenirken şiir yazdığımız için Edebi çalışmalardan soğutulmuşuzdur? Eminim sayımız hiç de az değil.

Adam Simith’ in iktisat alanında söylediği “BIRAKINIZ YAPSINLAR, BIRAKINIZ GEÇSİNLER” sözü ekonomide devrim yaratmıştır. Müfredatımızın da devrime ihtiyacımız vardır. Kimsenin cesaretini kırmayacak öncelikleri olan yenilikler geleceğimizi aydınlatacaktır. Yazıma nokta koymadan 15 yaşındaki bir lise öğrencisinin 27 Nisan 1999 Salı Günü 3.saat olan Edebiyat dersinde bir şeyler yazarken öğretmenine yakalanıp azarlandığını, dilbilgisi konusu işlenirken yazı yazılmaz gerekçesiyle edebiyat sözlü notuna sıfır verildiği için (ki öğretmen müfredatı uygulamak zorunda) uzun bir süre edebi çalışmalara ara verdiğini söyleyip, yazdıklarıyla sizi baş başa bırakıyor saygılar sunuyorum. Öğrencilerimiz BIRAKALIM YAPSINLAR, BIRAKALIM GEÇSİNLER.

Bazı günler vardır yemeden içmeden kesildiğin. Buz tutan pencerelerde terleyen camları, asılmaktan usanmış perdelerle silip, hiç göremediğin dışarıya bakarken düşünürsün. Üzüldüğünü düşünür, düşündüğüne üzülürsün. Girişlere kapatırken kapını, gidişlere açmış olamasın. Sanki yalnız büyümüş mahluk gibi insan. Yüzünde buzdolabı… İçinde terleyen cam, can sıkıntısı. Hiçbir şey içine hapsolmak kadar zor gelmez insana. Kelepçesiz tevkif ederken yalnızlık seni, kendini kendine mevkuf eder gidememek. Pencerene konan kuşlar kadar bile olamasın ne acı. İçinde özgürlük yarasını dağlarken kanatları, sen ancak buğusuna özgürlük yazabilirsin. Kimileri yaşar sen seyredersin. Sakın niyet etme, sen hiçbir zaman kimileri olamazsın. İmkansıza yakın istisnadır olabilmek. Onlar tamam olsun diye eksik, onlar var olsun diye yok, onlar yaşasın diye ölürsün. Aynı dünyalara açılmayan gözler, birbirini fark etmez. Bazı günler vardır ekmek kırıntılarını yemediğin. Kimilerinden olmak istediğin günler. Ne garip bir dünya ki; sen, ben ve biz onlar kimileri olsun diye hiç kimseyiz.

Kadir KILIÇ

 AES Sancaktepe İlçe Başkanı

Aes Mutfak
Yazara ait diğer yazılar Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Etkinlikler İzin Yönergesi Hakkında

2020-01-29

HANGİ LİYAKAT?

2020-01-13

LİYAKAT NEDEN ÖNEMLİ?

2020-01-09

2018 PISA SONUÇLARI DEĞERLENDİRMESİ

2019-12-05

GELECEĞİMİZİN MANEVİ MİMARLARI ÖĞRETMENLERİMİZ

2018-11-26

İl İçi Mağduriyeti Çözüm Bekliyor

2018-09-28

“Batsın Sizin Sınavınız da Eğitim Sisteminiz De…”

2018-06-08

LGS SONRASI

2018-06-07

THOMAS EDISON VE MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

2018-05-25

Bir Annenin Kaleminden Anneler Günü'ne Özel

2018-05-12

Hedef Sorunları

2018-04-25

Yeni Yerleştirme Sistemiyle Anadolu Liseleri Çok Kan Kaybedecek

2018-04-11

Dilovası'ndaki Öğretmenler

2018-03-23

MEB 2017 İstatistikleri Işığında 2018 Yılında Atama Alacaklıyız

2018-03-15

Doğanın Mucizesi, Umudumuz Kadın

2018-03-08

Doğru hedef nedir?

2018-02-16

Yeni Açıklanan Üç Çemberli Liselere Kayıt Sistemi Sorunu Çözer Mi?

2018-02-15

MEB: “Öğretmene Değil, Robota İhtiyacımız Var!”

2018-02-13

Toplumu Siyaseten Ayrıştıran Tarafgir Kitaplar Devlet Okullarında Okutulamaz

2018-01-22

Aradığınız Psikolojik Danışmana Şu Anda Ulaşılamıyor

2017-12-22

Güzel günler sana gelmez, sen onlara yürüyeceksin (Hz Mevlana)

2017-12-21

Tam Gün Eğitime Geçilmesi İle Birlikte Öğretmenlerin Ortaya Çıkan İhtiyaçları

2017-12-19

Liseye Yerleşmede Yeni Sistem İkinci 28 Şubat Olmasın

2017-11-21

Nitelikliyse Okuldur, Değilse Bina

2017-11-09

OKUL ÇANTALARININ AĞIRLIĞI ÇOCUKLARIMIZIN SAĞLIĞINI OLUMSUZ ETKİLİYOR

2017-10-16

EĞİTİMDE ÖĞRETMEN NİTELİĞİNİ ELEŞTİRENLERE CEVABEN;

2017-10-02

BAĞCIYI DÖVMEYELİM,ÜZÜM YİYELİM

2017-09-20

Lise 1 Türk Dili ve Edebiyatı kitabında Atatürk yok

2017-09-19

Nasıl Bir Eğitim?

2017-09-14

Memur Sen' e Neden Kızarsınız ki?

2017-08-23

Yeni Müfredat, “Yeni Nesil Yetiştirme Projesi” ne Uygun

2017-08-11

Affedin Bizleri!

2017-08-20

Eğitimcilerin Sessiz Çığlığını Duyun

2017-07-04

MOBBİNG VE MOBBİNGLE MÜCADELE YÖNTEMLERİ

2017-06-14

BANDIRMA VAPURU ve TERK EDİŞLER

2017-05-16

Rehberlik Hizmetlerinde Yaşanan Sorunlar

2017-05-05

Devlet Asgari Ücretin Altında Öğretmen Çalıştırıyor

2017-03-07

Mesleki Ve Teknik Eğitimin Gelişimi

2017-02-23

Mesleki Eğitim Ve İnovatif(Yenilikçi) Girişimcilik

2017-01-23

KAHRAMAN ŞEHİDİN FETHİ SEKİN’E SAHİP ÇIK ELAZIĞ!

2016-12-21

Kahraman Türk Halkına Açık Mektup

2016-12-22

ÖĞRETMENLER GÜNÜ ÜZERİNE

2016-11-29

ALEMDEN MAKSAT İNSANDIR” (HZ. MEVLANA)

2016-10-04

KAPATIN EĞİTİM FAKÜLTELERİNİ

2016-10-04

FARKINDA MISINIZ?

2016-10-04

SENDİKAL MÜCADELE VEYA HEPHAİSTOS'UN AZMİ

2016-10-04

Güneş Bu Topraklarda Uzun Yıllardır Batıdan Doğar

2016-10-04

KÜRESELLEŞME

2016-10-04

ANADOLU EĞİTİM SENDİKASI’NDA UMUT VAR

2016-10-04

EBS LİLER HANYA’YI VE KONYA’YI GÖRMELİ!

2016-10-04

FİLİSTİN NEDEN FİLİSTİN

2016-10-04

GAZZE'YE BOMBA YAĞIYORDU, BİZ ŞARKI SÖYLÜYORDUK

2016-10-04

GİTTİKLERİ GİBİ GELMESİNLER!

2016-10-04

ZEYTİN OLMA AMA İNSAN OL!

2016-10-04

BİZ KÖTÜ BİLİRDİK...

2016-10-04

ANLIYOR MUSUNUZ? SANMIYORUM...

2016-10-04

BİTİŞİK EĞİK YAZI ÜZERİNE

2016-10-04

DÜŞÜNEN VE DÜŞÜNDÜREN ÖĞRETMEN

2016-10-04

MERHAMET YA BAKAN !

2016-10-04

ÖĞRETMEN NEDEN ŞİDDETE UĞRUYOR?

2016-10-04

BİR ÖĞRETMEN MESLEĞİNDEN NASIL SOĞUTULUR?

2016-10-04

ÖĞRETMENLERE NÖBET ZORUNLULUĞU VAR MI?

2016-10-04

ADAY ÖĞRETMEN, ADAY KÖLE DEĞİLDİR!

2016-10-04

ALIN TERİ

2016-10-04

MEVLÂNÂ VE ŞEB-İ ARÛS

2016-10-04

ANADOLU EĞİTİM SENDİKASI 9 YAŞINDA

2016-10-04

BEYİN”MİŞ”

2016-10-04

OKUL KONTENJANLARI SORUNU

2016-10-04

İLLER ARASI TAYİN AZALACAK

2016-10-04

ERGENLERİN EN BÜYÜK SORUNU: KİMLİK KRİZİ

2016-10-04

ŞİDDETSİZ OKUL HAYAL Mİ?

2016-10-04

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜNDE KADIN SORUNLARINI TARTIŞMAK

2016-10-04

SINAV ODAKLI EĞİTİM SİSTEMİMİZ

2016-10-04

ÜLKEMİZDE OKUMA KÜLTÜRÜ, SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI

2016-10-04

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI

2016-10-04

EĞİTİMDE EMPATİNİN ÖNEMİ

2016-10-04

BİR İLERİ BİR DELİ‏

2016-10-04

MUTLULUK

2016-10-04

EĞİTİM-ÖĞRETİM SARMALI

2016-10-04

8 MART VE KADINLARIMIZ

2016-10-04

NEDEN ANADOLU EĞİTİM SENDİKASI?

2016-10-04

SENDİKALİTENİ SEÇ

2016-10-04

SAYIN DİNÇER’E AÇIK MEKTUP

2016-10-04

BEN BİR ÖĞRETMENİM!

2016-10-04

ROTA-ROTASYON

2016-10-04

SINIRLI DEMOKRASİ YETMEZ...

2016-10-04

24 KASIM’DA SEVMEYİN BİZİ…

2016-10-04

BAKANLARA BÜYÜK ZAM!...

2016-10-04

YENİ SINAV SİSTEMİNE BİR BAKIŞ

2016-10-04

ALAN DEĞİŞTİREN ÖĞRETMENLER MUTSUZ!

2016-10-04

KÖLELİK: ÇAĞDAŞ BİR YAŞAM BİÇİMİ

2016-10-04

EĞİTİMDE KALİTE BÖYLE Mİ ARTAR?

2016-10-04

MADENCİNİN YAZGISI

2016-10-04

BİZ ÖLELİM,SEN YAŞA SENDİKACI!

2016-10-04

Mağdur Olmayan Var Mı ?

2016-10-04

Menfaatleri için haksızlıklar karşısında susanlara ithaftır

2016-10-04

Öğretmen Gül Açarsa Okullar Gülistan Olur

2016-10-04

Eğitimcilerin Sorunları Ne Zaman Bitecek?

2016-10-04

Okul İdari Kadroları Ve Öğretmenler

2016-10-04

Okul Adı Altında Hapishaneler

2016-10-04

MEB’e Acil Kan Aranıyor!

2016-10-04

Önce Çocuktular Sonra Sapık, Katil Ve Hırsız Oldular

2016-10-04

Uyan Türkiyem!

2016-10-04

Eğitimciler Biat Ederse, Toplum da Biat Eder

2016-10-04

Sendika Neden Önemlidir?

2016-10-04

ÜCRETLİ ÖĞRETMENLER SAHİPSİZ DEĞİLDİR.

2016-10-04

Neden Anadolu Eğitim Sendikası (AES)

2016-10-04

23 NİSAN’DA TÜRKİYE’DE ÇOCUK GERÇEĞİ

2016-10-04

Lise Edebiyat Eğitimine Ve Edebiyat Ders Kitaplarına Genel Bir Bakış

2016-10-04

BU MİLLET BU SİYASET DİLİNE MARUZ KALMAYI HAK ETMİYOR

2016-10-04

ÖĞRETMENLER

2016-10-04

Milas Milli Eğitim Müdürlüğü Usule Aykırı Banka Promosyon Komisyonu Kurdu

2016-10-04

Okula Uyum Süreci

2016-10-04

Farkı İsminde Saklı Bir Sendika: Anadolu Eğitim Sendikası

2016-10-04

AZİZ SANCAR’IN DURUŞU” DERS OLARAK OKUTULMALI

2016-10-04

SENDİKALI OLMAK HAK, AES Lİ OLMAK AYRICALIKTIR

2016-10-04

YAN ALAN SAÇMALIĞI!

2016-10-04

DÜŞÜNEBİLMEK !

2016-10-04

ÇOCUĞUMU KİM OKUTSUN?

2016-10-04

TEK SORUN EĞİTİM

2016-10-04

MİLLİ EĞİTİM BAKANI YILMAZ VURAL OLSUN!

2016-10-04

İYİ Kİ KOALİSYON HÜKÜMETİ YOK !!!

2016-10-04

“OKULLARIN SPOR PARALARINI İSTİYORLAR “

2016-10-04

MİLLİ EĞİTİM SINIFTA KALDI!

2016-10-04

15.000 ÖĞRETMEN ATAMASININ BRANŞ DAĞILIMI !!!

2016-10-04

SALLA BAŞINI AL MAAŞINI!

2016-10-04

37 BİN “DÜZ ÖĞRETMEN” ALIMI YAPILACAK !!!

2016-10-04

YAN ALAN SAÇMALIK, ALAN DEĞİŞİKLİĞİ HAKTIR!

2016-10-04

ÇİFT DİPLOMALI ÖĞRETMENLERİN HALİ NE OLACAK?

2016-10-04

BİNLERCE KADROLU ÖĞRETMEN “EŞSİZ” VE “İŞSİZ” KALACAK !!!

2016-10-04

ERKEN MÜDEHALE HAYAT KURTARIR

2016-10-04

BİZDEN MEB’ E MEKTUP

2016-10-04

AVRUPALAMA!

2016-10-04

İSTANBUL’A KAR YAĞMADAN TÜRKİYE’YE KIŞ GELMEZMİŞ

2016-10-04

BIRAKINIZ YAPSINLAR, BIRAKINIZ GEÇSİNLER

2016-10-04

SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK

2016-10-03